خراسان

۴۱۰۲ قطعه اشیای عتیقه در خراسان رضوی کشف شده است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: ۴۱۰۲ قطعه اشیای عتیقه طی سال ۹۸ در خراسان رضوی کشف شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سرهنگ محمدعلی مدیر اظهار داشت: در این مدت با کنترل و نظارت بر فعالیتهای افراد متخلف سودجو در مجموع چهار هزار و ۵۸۸ قطعه شیء تاریخی و عتیقه اصل و بدل در خراسان رضوی کشف و ضبط شد که ۴۸۶ قطعه از این مجموعه بدل و بقیه آنها اصل هستند.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال اخیر ۱۴۲ مورد جرم همچون حفاری غیرمجاز محوطه های تاریخی، تخریب، تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده‌ها، حمل غیرقانونی دستگاه‌های فلزیاب و خرید و فروش غیرمجاز اشیای تاریخی مرتبط با حوزه میراث فرهنگی در خراسان رضوی شناسایی شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ۱۳۵ متخلف در ارتباط با این فعالیت‌ها در سطح استان دستگیر و ۶۴ پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

وی افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی در همین مدت ۳۱ هزار و ۵۳۹ مورد عملیات گشت زنی و سرکشی محوطه ها، بناها و آثار تاریخی استان را به منظور حفاظت و صیانت آنها از اقدامات مخرب متجاوزان و نابودکنندگان میراث فرهنگی انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا