خراسان

۶درصد افزایش قیمت “رکود” کارخانجات لبنی را برطرف نمی‌کند/ توقف فعالیت ۵۰درصد کارخانجات لبنی خراسان

لبنیات

رئیس اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت ۶درصدی لبنیات هیچ‌کدام از مشکلات کارخانجات لبنی را برطرف نمی‌کند.

حمید فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هم‌اکنون به‌طور کل 104 کارخانه تولید لبنیات در خراسان رضوی وجود دارد که 8 واحد از آنها به‌طور کامل مجوز خود را باطل کرده و سوله آنها یا بلااستفاده مانده و یا تغییر کاربری داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این 8 باب واحد تولیدی 47 کارخانه نیز فعالیت خود را تعطیل کرده اما مجوزهای خود را باطل نکرده‌اند به‌عبارت دیگر بیش از 50 درصد کارخانجات لبنی در خراسان رضوی دست از تولید برداشته‌اند.

رئیس اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان‌رضوی با اشاره به طرح حمایتی خرید شیر از دامداران خراسان رضوی، بیان کرد: این سازمان مرغوب‌ترین شیر دامدار را خریداری کرده و به شیرخشک تبدیل می‌کند حال اینکه قیمت تمام‌شده محصول آنها از نمونه مشابه خارجی بالاتر است.

فرزانه اضافه کرد: احتمالاً این سازمان نیز در حال انبارکردن محصولات برای زمان مناسب است چون در وضعیت کنونی که کارخانجات مشکلات مالی زیادی دارند شیرخشک گران را خریداری نمی‌کنند.

وی با اشاره به انبارشدن محصولات در کارخانجات لبنی اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 20 درصد محصولات کارخانجات در انبارها باقی می‌ماند و با اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده اجازه 6 درصد افزایش قیمت محصولات را داده کارخانجات این کار را انجام نمی‌دهند چراکه با این میزان افزایش هیچ دردی از رکود بازار درمان نشده و به‌عکس قدرت خرید مشتریان بیشتر کاهش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا