خراسان

۶۷ درصد نیروهای اجرایی انتخابات از آموزش و پرورش هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید تجهیزات لازم در خصوص انتخابات  فراهم شود، گفت: ۶۷ درصد نیروهای اجرایی انتخابات از نیروهای آموزش و پرورش هستند.
 
به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، سید جواد حسینی در نشست مشترک ستاد انتخابات و مدیران آموزش و پرورش که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: در فرایند اجرای انتخابات نقش اصلی بر عهده آموزش و پرورش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: طی ۵۵ سال پژوهش در کشور توسط اساتید دانشگاه‌ها، مردم ایران از بین دو هزار و ۵۰۰  شغل مختلف معلمان را دارای بالاترین مرتبه و منزلت در اجتماع معرفی کردند و از این منظر معلمان می توانند نقس اساسی در مشارکت حداکثر مردم در انتخابات ایفا کنند.

حسینی گفت: در راستای نقش دهی به دانش آموزان و مشارکت والدین آموزش و پرورش می‌تواند برنامه های هدفمندی را  اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه جزو کشورهای بسیار موفق در حوزه مشارکت در انتخابات هستیم، خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها یکی از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات سال جاری در کل کشور و استان خراسان رضوی رقم خواهد خورد.

حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز می تواند نقش بسیار مهمی در خصوص افزایش مشارکت در جامعه انجام دهد، اظهار کرد: متعهدیم که ذره‌ای از علایق شخصی خود را در انتخابات دخیل ندهیم اما همگی باید در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تمام تلاش خود را بکار بندیم.

وی با بیان اینکه باید تبلیغات تحلیلی به جای تبلیغات تهییجی بنشیند، تاکید کرد: باید به ایجاب، ایجاد و اثبات به جای انکار، نفی و طرد توجه شود تا انتخابات دستاوردهای بهتری را به همراه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تخصصی بودن شوراهای شهر و روستا گفت: باید شرایط برای حضور متخصصین در شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم گردد و در این زمینه نهادهای آموزشی نقش کلیدی را ایفا می کنند.

حسینی با بیان اینکه امروز مردم ما عمیقا  معتقدند  که رای آن ها موثر است، گفت: باید قدر صندوق‌های رای به خوبی دانسته شود و مثل جان خودمان از آن مراقبت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا