خراسان

۸۰۰ هکتار از زمین‌های ملی در سطح خراسان رضوی رفع تصرف شد

علیرضا صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار در جریان بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان خوشاب در غرب خراسان رضوی به اجرای عملیات بیابان زدایی با مشارکت مردم و ساکنان محلی اشاره و اظهار داشت: این مهم با نهال‌کاری گونه‌های مناسب صورت گرفت تا این مناطق به جنگل‌های بیابانی تبدیل شوند.

 

وی با بیان اینکه جغرافیای خراسان رضوی، ۱۵ کانون فرسایش بادی دارد و بر این اساس یک میلیون و ۵۷۶ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در معرض فرسایش بادی است، ادامه داد: امسال همچنین با جذب ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع استانی، ۱۱۳ طرح‌ آبخیزداری در سطح استان اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری، راهکار مقابله با کم آبی است که با هدف مهار سیلاب‌ها و رسوب ناشی از آن، استحصال آب و تغذیه قنات‌ها انجام می‌شود و مشارکت جوامع محلی در اجرای طرح‌های آبخیزداری، اهمیت بسیاری دارد.

صحرایی با بیان اینکه عملیات آبخیزداری، سبب مهار روان آبها می‌شود و حجم آب قنات‌‌هایی که در مجاورت این طرح‌ها قرار دارند نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: امسال با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان رضوی، ۸۰۰ هکتار از زمین‌های ملّی در سطح استان رفع تصرف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا