خراسان

۸۰ درصد مدارس غیردولتی خراسان رضوی باید تغییر کاربری دهند

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش بحث کاربری مدارس غیردولتی است چرا که این مدارس اکثرا در فضاهای مسکونی اداره می‌شود و عملا تغییر کاربری آن‌ها امکانپذیر نیست.

قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: همکاری و تعامل بسیار خوبی میان آموزش و پرورش استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد وجود دارد و تلاش می‌کنیم این تعامل را افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اقداماتی همچون محوطه‌سازی و فضای سبز مدارس، آسفالت مدارس، دیوارنویسی مدارس، نصب وسایل ورزشی در مدارس، در اختیار قرار دادن فرهنگسرای دانش آموزی، حمایت از تیم‌های ورزشی دانش‌آموزی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف از جمله تفاهم نامه محو بی‌سوادی و آموزش شاهنامه‌خوانی در مدارس مشهد از جمله اقداماتی است که توسط مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد انجام شده که جای تقدیر دارد.

خدابنده گفت: یکی از اقدامات مهمی که توسط شورای اسلامی پنجم شهر مشهد صورت گرفت پرداخت عوارض سه درصد سهم آموزش و پرورش بود که در سال ۷۲ تصویب شده بود اما اجرایی نشده بود که به همت شورای اسلامی پنجم شهر مشهد بالاخره عملیاتی شد و بخشی از مشکلات آموزش و پرورش استان را مرتفع کرد کما اینکه این مصوبه پنج درصد بودجه بوده که ما تقاضا داریم از سه درصد به پنج درصد ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: صدور پروانه های رایگان ساخت و سازهای آموزش و پرورش، کمک به رفع مشکلات تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش، تجاری سازی املاک آموزش و پرورش و تعیین وضعیت املاک آموزش و پرورش واقع در طرح های شهرداری از جمله مواردی است که باید نسبت به تسهیل انجام آن اهتمام داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش بحث کاربری مدارس غیردولتی است چرا که این مدارس اکثرا در فضاهای مسکونی اداره می‌شود و عملا تغییر کاربری آن‌ها امکان پذیر نیست و این مدارس در جهت پوشش تحصیلی حجم بالایی از دانش‌آموزان کمک شایانی به آموزش و پرورش استان می‌کنند و با این رویه بیش از ۸۰ درصد مدارس غیردولتی باید تغییر کاربری یابند که این موضوع عملا امکان پذیر نیست.

محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: یکی از رویکردها و سیاست‌های اصلی شورای پنجم شهر مشهد کمک و حمایت آموزش و پرورش استان است و کارآمدی مجموعه آموزش و پرورش به کارآمدی مدیریت شهری کمک خواهد کرد و دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند در همه دستگاه‌ها نقش تسهیل‌گری و اثرگذاری را داشته باشد.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: پیگیری مشکلات عمرانی آموزش و پرورش و به ویژه پروژه‌های خیرساز یکی از اقداماتی است که باید نسبت به آن اهتمام داشت. تلاش داریم نگاه تعاملی و هم افزایی شورای شهر و آموزش و پرورش پررنگ‌تر از گذشته تداوم یابد و امید داریم این مهم منجر به ارتقاء ظرفیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا