خراسان

۹۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی پرداخت شد

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس  و  به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در محل شهرک صنعتی کلات برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۹۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف پرداخت شده است.

وی افزود: ۴۱۳ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات رونق تولید و الباقی به صورت آزاد از سوی بانک‌ها به بنگاه‌های تولیدی و واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ارزیابی و بررسی اثرات مثبت پرداخت این تسهیلات به واحدها گفت: باید ببینیم تا چه میزان به اهداف ترسیم شده در ستاد اقتصاد مقاومتی از این طریق دست یافته ایم و بنگاه های دریافت کننده نیز در چه وضعیتی قرار دارند.

رشیدیان تصریح کرد: در این ارزیابی، قطعاً به دنبال مچگیری نیستیم و صرفاً این مهم برای برطرف کردن اشکالات و تحقق ۱۰۰ درصدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بررسی عملکرد ۸۰ درصد از این  موارد خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها نشان از رونق تولید در واحدها و شکوفایی اشتغال در استان دارد.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم حرکتی جهادی برای تولید محصولات صادرات محور منطبق با استانداردهای بین المللی و نیاز روز بازارهای هدف استان خاطرنشان کرد: باید بتوان با تولیداتی مرغوب و مناسب در بازارهای پر رقابت جهانی حضوری گسترده و فعال داشت.

رشیدیان از بازار روسیه به عنوان مگا بازار یاد کرد و گفت: شرایط فراهم شده برای حضور در این کشور فراتر از ظرفیت‌های داخل استان است که باید به نحو شایسته‌ای استفاده شود.   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا