ورزش

۹ هزار ورزشکار باستانی‌کار در استان خراسان‌رضوی ساماندهی شده‌اند

یادواره سرداران شهید ناظمی و مایلی در زورخانه هژبر

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان‌رضوی گفت: ۹ هزار ورزشکار باستانی‌کار در استان خراسان‌رضوی ساماندهی شده‌اند.

حسین فیروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: ۹۰ زورخانه در ۱۸ شهرستان خراسان‌رضوی فعال هستند که بیش از ۹ هزار ورزشکار در آن فعالیت می‌کنند. بیش از ۱۲۰ مرشد نیز در این زورخانعه فعالیت می‌کنند که ۳۵ درصد از این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از مرشدان  و ۷۵ درصد از ورزشکاران این رشته در سنین مختلف در سطح این استان رتبه‌بندی شده‌اند. حضور ورزشکاران این رشته در مسابقات ملی سبب شد تا جایگاه استان خراسان‌رضوی در بین سایر استان‌ها از ۱۳ به هفت ارتقاء پیدا کند.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان‌رضوی بیان کرد: نبود سرمایه‌گذار در ورزش زورخانه‌ای استان مشکل مهمی است که در این زمینه هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در این عرصه است.

فیروزیان گفت: برنامه ریزی شده تا با کمک ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته ورزشی جایگاه ورزش استان ورزش زورخانه‌ای استان در سطح کشور ارتقاء یابد. ۶ زورخانه با حدود ۱۸۰ ورزشکار در شهر سبزوار فعال است بیش از  ۲۸ مرشد در آنها فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: کمبود اعتبار از مشکلات جدی در توسعه ورزش زورخانه‌ای شهرستان سبزوار است و انتظار ما از مسئولان حمایت لازم از این بخش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا