مشهد

آتش‌افروزی “رکود” در بازار لوازم خانگی/ ۵۰۰ کارگر “جهان افروز” بیکار شدند

 

بیکاری کارگران

مدیرعامل شرکت جهان افروز مشهد گفت: رکود از سال‌های گذشته سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در واحد تولیدی جهان افروز شده است.

محمد مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: شرکت جهان افروز حدود 40 سال سابقه فعالیت دارد و از 10 خط تولید آن تنها یک عدد کار می‌کند.

وی با بیان اینکه رکود بازار به ویژه حوزه مسکن سبب به وجود آمدن مشکل برای بازار لوازم خانگی شده است، خاطرنشان کرد: مسلم است که به ازای هر خانه‌ای که ساخته می‌شود افراد برای آن لوازم تهیه می‌کنند و سهم واحدهای تولید این محصولات افزایش می‌یابد که هم اکنون این بخش دچار بحران است.

مدیرعامل شرکت جهان افروز مشهد افزود: مشکلات نقدینگی و مسائل مربوط به رکود مهم‌ترین علل تعطیل شدن خطوط تولید در جهان افروز شده‌ و برخی از محصولات این گروه تولیدی از جمله اجاق گاز هم اکنون دیگر تولید نمی‌شود.

مظاهری با بیان اینکه سابق بر این تعداد کارگران واحد تولیدی جهان افروز حدودا 650 نفر بوده‌اند، خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 150 کارگر در این شرکت فعالیت دارند و این 500 نفر به مرور به علت مشکلات بازار شغل خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بین 2 تا 3 میلیون  بخاری جهان افروز در خانه‌های مردم کار می‌کند، بیان کرد: برای به این نقطه رسیدن جهان افروز تلاش بسیار زیادی شده و از دست دادن این واحد در واقع از دست دادن یک اعتبار در تولید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا