مشهد

آتش‌نشانی مشهد در برخی از نقاط شهر فاقد توان عملیاتی است

جعفری آتش نشانی

مدیرعامل آتش نشانی مشهد مقدس گفت: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با برخی کمبود تجهیزات و نیرو مواجه بوده و در برخی از مناطق فاقد توان عملیاتی است.

حسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در صورت بروز حادثه گسترده در بافت اطراف حرم مطهر آتش‌نشانی توان عملیات ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی، بارها کمبودهای امکاناتی خود را به مسئولان اعلام کرده است، گفت: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با برخی کمبود تجهیزات و نیرو مواجه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد تصریح کرد: زیرساخت‌های شهر مشهد دارای مشکلاتی است به شکلی که اگر در هتل‌ها و آپارتمان‌های واقع در کوچه‌های اطراف حرم مطهر آتش سوزی رخ بدهد ما از توان عملیاتی بسیار پایینی برخورداریم.

وی با بیان اینکه مسیرهای عبوری با عرض کم همواره از توان مانور نیروهای آتش‌نشانی می‌کاهد گفت: در ساختمان‌های وسیع و قدیمی همچون زیست خاور در صورتی می‌توانیم به موفقیت برسیم که در زمان حریق به این محل دست پیدا کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه در ساختمان‌های مرتفع جهان هیچ دغدغه‌ای برای اطفای حریق در طبقات بالا وجود ندارد عنوان کرد: در برخی از کشورها آتش نشانی تنها تا طبقات خاصی وظیفه اطفای حریق را برعهده دارد و مالکان آن ساختمان وظیفه دارند تا شرایط اطفای حریق خودکار را در طبقات بالایی ساختمان به وجود بیاورند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین دغدغه آتش‌نشانان کشور ساختمان‌های بلند و مرتفع است تصریح کرد: ایمنی متولی ندارد و آتش نشانی از جنبه انسانی است که در تمامی حوادث ورود می‌کند و نسبت به نجات جان انسان‌ها و دفع خطر به فعالیت می‌پردازد.

وی با ابراز گلایه از نبود ابزارهای قانونی برای آتش‌نشانی گفت: آتش‌نشانی اهرم قانونی ندارد؛ مثلاً در مواردی که کارشناسان ما با صدور اخطار اعلام می‌کنند یک ساختمان دارای ایمنی نیست کسی از فعالیت آنها جلوگیری نمی‌کند.

جعفری تصریح کرد: امداد هوایی یکی از نیازهای ضروری آتش نشانی کشور و مشهد است که به عنوان یک زیرساخت اساسی شناخته می‌شود اما هیچ اعتباری برای آن در نظر نمی‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا