مشهد

آثار استاد فرشچیان به سود “کودکان بی‌سرپرست مشهد” به فروش رسید

خانه فرشتگان

آثار استاد فرشچیان توسط موسسه خانه فرشتگان مشهد به سود اقدامات خیرخواهانه به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، جشن «مهرانه فرشتگان»، مزایده اثر شاگرد ویژه استاد فرشچیان به نفع خانه فرشتگان با حضور اعضای منتخب شورای شهر مشهد، هنرمندان و ورزشکاران در مشهد برگزار شد.

طاهره رمضان زاده، مدیر موسسه خانه فرشتگان در این مراسم اظهار داشت: خانه فرشتگان از سال ۸۳ و بعد از زلزله بم بنیان نهاده شد که پس از گذشت حدود ۱۳ سال از فعالیت خود توانسته سرپرستی بالغ‌بر ۶۰ دختر بی‌سرپرست را عهده‌دار باشد.

وی با اشاره به کمک خیران در اداره این مرکز و همراهی رئیس سازمان بهزیستی استان و مشهد در این مسیر، افزود: کودکان ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در دو بخش مستقل تحت حمایت قرار می‌گیرند که این حمایت‌ها تا دوران دانشجویی، ازدواج و اشتغال نیز ادامه می‌یابد.

مدیر مؤسسه خانه فرشتگان، شعار این مؤسسه را «بیایید آسمانی برای بال گشودن فرشتگان باشیم» عنوان کرد و ادامه داد: حضور خیران و نیکوکاران برای حمایت از دختران این مرکز، به ما قوت قلب می‌دهد زیرا شما که دریایی از عشق و محبت هستید، فرزندان خانه فرشتگان را همچون فرزندان خود می‌دانید و آنان را تکریم می‌کنید.

مدیر خانه فرشتگان به اهمیت حمایت از مؤسسات خیریه و نگهداری کودکان بی‌سرپرست اشاره کرد و گفت: مؤسسات ازاین‌دست با حمایت از این کودکان از مرحله طفولیت تا نوجوانی و جوانی، زمینه تحصیل، تأمین هزینه‌ها، ایجاد زمینه کار، تهیه جهیزیه و زمینه ازدواج را برای آنان فراهم می‌کنند به این جهت، نیاز است تا افراد خیر و مسئولان، نگاه ویژه‌ای به چنین مراکزی داشته باشند.

امیرحسین غروی، عضو هیئت مدیره خانه فرشتگان نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز مفتخریم که چهره‌های جدیدی را در عرصه خدمت‌رسانی به فرشته‌های کوچک این مؤسسه می‌بینیم؛ این مؤسسه خیریه بعد از زلزله بم به همت خانم رمضان زاده و با سرپرستی شش کودک تأسیس شد. از سال ۸۵ تاکنون سه مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست برای ۶۰ کودک این مؤسسه راه‌اندازی شده که چند سال متمادی به‌عنوان مرکز نمونه کشور معرفی‌شده است.

عضو هیئت مدیره خانه فرشتگان عنوان کرد: امیدواریم با کمک خیران و نیک اندیشان، دوستان تازه‌ای به این مجموعه اضافه شوند تا این مجموعه هرسال بهتر از سال قبل پابرجا مانده و ما نیز افتخار خدمت بهتر را به این فرشتگان زمینی داشته باشیم. امروز ۱۴ فرزند خانه فرشتگان راهی دانشگاه شده‌اند و ۱۴ نفر نیز به خانه بخت رفته‌اند که ثمره آن، ۱۴ کودک و نوه برای خانواده بزرگ این مجموعه است.

سیاوش خیرابی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این جشن با ابراز خوشحالی از حضور خیران و فرزندان خانه فرشتگان، گفت: آرزو می‌کنم خداوند به‌اندازه‌ای به من اموال و ثروت بدهد که دیگر برای سهیم شدن در کار خیز نیاز به برگزاری مراسم و جشن‌های این‌چنینی نباشد بلکه بتوانم به‌تنهایی حامی تمامی خیریه‌ها باشم.

حمیدرضا پگاه، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این جشن گفت: خوشحال هستم امروز در کنار شما حضور دارم و به مجموعه خانه فرشتگان خداقوت می‌گویم. خوشبختانه مملکت بسیار غنی و ثروتمندی داریم، خانم رمضان زاده یکی از ثروت‌های معنوی جامعه ما به شمار می‌رود که فرصت زیستن در کنار ایشان را پیدا کردیم.

غلامرضا بصیری پور، عضو شورای مشهد نیز در این جشن اظهار کرد: قبل از هر چیز ایام دهه فرخنده کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع) را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در راستای احیای ارزش‌های ماندگار این امام همام موفق و ثابت‌قدم باشیم. حضور خیران و نیکوکاران مشهدی در این مراسم موجب شکوه و جلال بیشتر این برنامه معنوی شده است.

 پیش از آغاز مزایده اثر خط تذهیب هاشم طلائیان، استاد محمود فرشچیان در تماسی تلفنی با جشن مهرانه فرشتگان، اظهار داشت: هزاران سپاس خداوند بزرگی که نور ایمان و نوع‌دوستی را به دل‌های شما نیکوکاران تابانید تا در راه خیر گام بردارید.

فرشچیان عنوان کرد: در فرهنگ دینی و مذهبی ما آمده که صدها فرشته بوسه بر آن دست می‌زنند که گرهی از کار خلق باز کنند؛ خوش به حال شما که آسمانی شدید و لطف خداوند شامل شما شده است؛ به‌واقع تلاش شما در حمایت و همراهی از کودکان معصوم، مظلوم  و بی‌سرپرست از نظر حضرت حق دور نخواهد ماند و به‌یقین کسی که قدمی در راه رضایت حق بردارد، خداوند هزاران قدم برای او برمی‌دارد و در زمان سختی‌ها به یاری او می‌شتابد.

وی اضافه کرد: امیدوارم نام شریف و بزرگ علی بن موسی‌الرضا(ع) همواره حامی شما نیک اندیشان باشد و باور داشته باشید که اقدامات شما در درگاه الهی بی‌اجر نخواهد ماند.

در این مراسم، اثر خط تذهیب هاشم طلائیان با قیمت ۱۶ میلیون تومان، پیراهن محسن ترکی در آخرین قضاوت دربی تهران به مبلغ ۶ میلیون تومان، پیراهن مهدی سبزواری قهرمان پرورش اندام کشورمان ۱٫۵ میلیون تومان و دو پیراهن همراز اکبری که در فیلم عاشقانه از آن استفاده‌شده بود، با مبالغ ۱٫۵ و ۳٫۶ میلیون تومان به فروش رسید.

همچنین نخستین کارت سفیر کودکان خانه فرشتگان به نام «همراز اکبری»، بازیگر نقش دنیا در سریال عاشقانه و دومین کارت نیز به نام باران اولیائی صادر و تحویل آنان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا