مشهد

آخرین جزئیات پرونده قضایی عضو شورای شهر مشهد و انتقال تیم پدیده به شهرداری

آخرین جزئیات پرونده قضایی عضو شورای شهر مشهد و انتقال تیم پدیده به شهرداری

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا حیدری ظهر امروز در نشستی خبری که در محل شورای شهر مشهد به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: نقش خبرنگاران در همه دوره‌ها نقش حساسی است و با توجه غلبه‌ای که در فضای مجازی اتفاق افتاده، وجود خبرنگاران دلسوز و حقیقی، بسیار نقش تاثیرگذاری است. شرایط خاصی را باتوجه مشکلات اقتصادی و اجتماعی تجربه می‌کنیم اما می‌توانیم در کنار همدیگر مشکلات را حل کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به مهمترین دغدغه اعضای شورای شهر گفت: مناطق پیرامونی شهری، حمل و نقل و سیما و منظر شهری مهمترین دغدغه ما‌ست و تلاش می‌کنیم در حد ظرفیت و توان خودمان مشکلات را در این زمینه‌ها حل کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه ما به نمایندگی از مردم این مسئولیت را پذیرفتیم، گفت: ما این درد و رنج مردم را از نزدیک مشاهده می‌کنیم و نواقص جدی در حوزه شهری داریم و مشکلات را نفی نمی‌کنیم. قطعا دولت به‌عنوان نماد حاکمیت دچار نارسایی‌ها و مشکلاتی است اما افراد و جریاناتی که سبب برخی از مشکلات موجود بوده‌اند باید مسئولیت آن‌ها را بپذیرند.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه همه در قبال شرایط بحرانی و سختی که پیش‌آمده مسئول هستیم، بیان کرد: نباید پیام‌هایی از داخل که نشانه‌ای‌ از عدم یکپارچگی است به بیرون منتقل شود و ‌همه باید در کنار هم قرار بگیریم و مشکلات مردم را حل کنیم. همه مدیران را دعوت می‌کنیم در کنار مردم باشند تا مردم احساس بی‌پناهی و بی‌پشتوانه‌ای‌ نکنند و احساس کنند که مسئولان با جدیت دنبال مشکلات مردم هستند.

وی عنوان کرد: شفافیت و انضباط مالی و مبارزه با فساد، ارتقای شاخص‌های خدماتی در مناطق کم‌برخوردار و رویکرد تعاملی و ارتقاء حس تعلق به شهر و توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی از مهم‌ترین وظایف ما در شورا است.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به سه جهت‌گیری شورا در بعد اجرایی، اظهار داشت: اداره شهر به بهترین نحو ممکن، به طوری که مردم احساس کنند شهرداری و مدیریت شهری توانمند و منظم برنامه‌ها را جلو می‌برند در اولویت ماست.

حیدری اضافه کرد: بحث دیگر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری است چرا که هر دوره‌ای مدیریت شهری پروژه‌هایی را شروع می‌کند و این پروژه‌ها متوقف می‌شوند و این یکی از چالش‌های مهم دولت است و اگر به روال عادی بخواهد تمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور تمام بشوند، ۴۰ سال طول می‌کشد. جهت‌گیری سوم هم در بعد اجرایی نگاه به سه سال آینده است که بدانیم باتوجه به متغیرها قرار است چه اتفاقاتی در شهر بیافتد.

وی با بیان اینکه یکی از نگاه‌های اصلی ما مبارزه با فساد است، گفت: برخی از این تخریب‌ها که در فضای مجازی صورت می‌گیرد ناشی از همین رویکرد مبارزه با فساد است‌. بودجه سال ۹۷ را به روی سامانه قرار دادیم و با وجود ایراداتی که دارد قرار است همه معامله‌ها بر روی این سامانه قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: مزایده‌هایی که انجام می‌شود باید موثق باشد و به دلایل واهی متقاضیان حذف نشوند، سال گذشته مزایده‌ای که برای پارک ملت انجام شده بود به مبلغ ۷ میلیارد تومان، ما همان مزایده را امسال به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برگزار کردیم. فروشگاه‌های شهرداری سال گذشته ۲ میلیارد تومان در مزایده برنده شدند که امسال با مبلغ ۸ میلیارد تومان برگزار شده است. شورای شهر آمادگی این را دارد که هر اقدامی که خلاف رویه قانونی باشد را پیگیری بکند.

وی عنوان کرد: در پروژه کمربند جنوبی مشهد، الزاماتی به ما تحمیل شده است که ما هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌هایش نداشتیم، وجود یک میلیون خودرو و ۶ میلیون سفر در روز در حوزه ترافیکی باید یکجا مدیریت شود. با یک حجم از تقاضای سفر در محور وکیل‌آباد مواجه هستیم و اینکه کمربندی جنوبی اختلالات محیط‌زیستی ایجاد کرده، درست است و منطق هم می‌گوید نباید کوه را بتراشیم ولی ۱۰ سال است که مردم کلافه هستند و باید زیان‌ها را کاهش بدهیم.

حیدری با اشاره به اینکه ما دغدغه فعالان محیط زیست را درک می‌کنیم، گفت: کمربندی جنوبی ۱۰ درصد مصرف بنزین را کاهش می‌دهد و سرعت رفت و آمد را تشدید می‌کند. البته محور جنوب متصل به کمربند سبز امکان ساخت و ساز ندارد و ما باید مراقبت‌ها را آنجا تشدید کنیم، البته اگر نهادها آن‌جا ساخت و ساز نکنند.

وی با اشاره به مصوبه جدید مجلس در زمینه منع بکارگیری بازنشستگان گفت: در شرایط موجود خالی کردن کشور از نیروهای باتجربه فایده‌ای ندارد.

رئیس شورای شهر مشهد در زمینه وضعیت کوهستان پارک شادی گفت: مالکیت کوهستان پارک شادی متعلق به بانک دی است و قصد واگذاری آن را دارد. ما در حال رایزنی هستیم تا در اختیار شهرداری قرار بگیرد و از ظرفیت‌های خوب گردشگری آن استفاده ‌کنیم و تاکید داریم که در همین کاربری خودش استفاده بشود.

حیدری در ارتباط با پرونده قضایی یکی از اعضای شورای شهر مشهد گفت: این پرونده فرآیند قضایی و مسیر گذشته را طی می‌کند و منتظریم تا به نتیجه برسد.

وی با در رابطه با سرانه خدمات در شهر گفت: ۵۰ پارک تا پایان سال افتتاح می‌شود که ۷۰ درصد آن متعلق به مناطق پایین شهر است و پیگیر آن هستیم تا معابر خاکی که در مناطق پایین شهر وجود دارد سریع‌تر آسفالت شود.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره انتقال تیم فوتبال پدیده به شهرداری مشهد، گفت: مجموعه شهرداری هیچ تمایلی به تیم داری ندارد و ترجیح ما این است تیم‌داری نکنیم و لذا درحال بررسی هستیم و تا جایی که امکان داشته باشد سعی می‌کنیم به این سمت نرویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا