مشهد

آذین‌بندی حرم مطهر امام رضا(ع) با ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، سیدخلیل منبتی اظهار داشت: همچون سال‏‌های گذشته با هماهنگی ناذران گل و گیاه از سراسر کشور، در آستانه فرا رسیدن عید نوروز حرم مطهر رضوی با استفاده از  ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل طبیعی و مصنوعی که بخش قابل توجه آن از طرف تولیدکنندگان گل و گیاه از سراسر کشور اهدا می شود، گل‌آرایی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بخش شمیم رضوان یا گل‌آرایی حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران به خاطر ایجاد چشم‌اندازهای آرام‎بخش طبیعی برای زائران نوروزی از اواسط بهمن ماه پیگیری‌ها و هماهنگی های لازم را برای تدوین برنامه های گل آرایی ویژه به مناسبت ایام نوروز سال ۱۳۹۷  به عمل آورده است.

منبتی همچنین تاکید کرد: اقدامات اجرایی شامل تهیه بستر گل‌آرایی، احداث سازه داربستی، شن‌ریزی و … و همچنین نصب المان های گل مصنوعی از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است و براساس پیگیری زمان ارسال گل‌های تقدیمی و شرایط جوی تا ۲۸ اسفند گل‌آرایی اماکن متبرکه به  انجام خواهد رسید.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه گفت: در برنامه گل آرایی اماکن متبرکه به مناسبت نوروز مکان‌های مختلف حرم مطهر شامل دوربرگردان‌ها، مبادی ورودی، صحن‌ها، بست‌ها، آبنماها، سقاخانه و… به‌طور ویژه تزئین و گل‌آرایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا