خراسان

آرزوی رتبه‌بندی معلمان در دولت یازدهم برآورده می‌شود

خبرگزاری فارس: آرزوی رتبه‌بندی معلمان در دولت یازدهم برآورده می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت یازدهم خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سید جواد حسینی صبح امروز در همایش مدیران و نمایندگان معلمان کاشمر در سالن همایش‌های خانه معلم این شهرستان اظهار داشت: اگر امروز در هیچ جای کشور پارلمان‌های معلمان، اولیاء، مدیران آموزشگاه، دانش‌آموزان و مجازی فرهنگیان نداریم اما این پارلمان‌ها در خراسان رضوی تشکیل شده که در حقیقت برای لبیک گفتن به خواسته‌های جامعه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری پیرامون نظام معلمی بدون نظر این قشر قطعاً تصمیم عقیمی خواهد بود، ابراز داشت: ما معتقدیم نظام رتبه‌بندی معلمان یکی از مهم‌ترین اقدامات کیفی این دولت است که تا کنون حلقه اول آن اجرایی شده و قرار است طی چهار سال این طرح کامل شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه در تمام مراحل سه‌گانه رتبه‌بندی باید گام‌به‌گام در ملاک‌ها، تعیین نظام سنجش و رتبه‌بندی، نظر معلمان را دریافت کنیم، افزود: امام راحل، رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور، تمامی وزرای آموزش‌وپرورش پس از انقلاب و تمامی صاحب‌نظران تعلیم و تربیت یک نظر مشترک دارند که سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش مصرف نیست.

حسینی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای از افراد دلسوز و مسؤول در نظام اعتقادی به امر سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش‌وپرورش ندارند، یادآور شد: خوشبختانه در مرحله نظر پیرامون جایگاه آموزش‌وپرورش مشکلی نداریم چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ سرمایه‌گذاری به اندازه سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش پربازده نیست؛ بنابراین نه تنها همه دستگاه‌ها باید، بلکه مکلف هستند به این مجموعه کمک کنند، زیرا اینجا محصول تولیدی انسان است و انسان کیفی بزرگ‌ترین محصولی است که می‌توان بواسطه سرمایه‌گذاری حاصل کرد و آموزش‌وپرورش حاصلش ساختن انسان‌های کیفی است.

وی با اشاره طرح نظریه سرمایه انسانی از سال 1950 تا 2000 در دنیا خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه باید بیشترین سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش انجام شود، چراکه بر اساس نظریه سرمایه انسانی بالاترین میزان سود سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش است، سریع‌ترین و پربازده‌ترین سود در سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش است، حداقل 45 درصد تولید در آمد ملی کشورهای توسعه‌یافته حاصل سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با ابراز خرسندی از نگرش دولت یازدهم به مجموعه آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بودجه 15 هزار میلیارد تومانی دولت در سال 1392 با وجود همه تنگناها و مشکلات اقتصادی در سال جاری به 31 هزار میلیارد افزایش یافته و این در شرایطی است که میزان تخصیص اعتبار در سایر وزارتخانه‌ها به طور متوسط 80 درصد و در آموزش‌وپرورش 110 درصد بوده است.

حسینی با بیان اینکه سخت‌ترین دوره مالی و اقتصادی دولت‌های پس از انقلاب به جز دوران جنگ در دولت تدبیر و امید بوده است و در این زمینه تردیدی نداریم، گفت: در چنین شرایطی میزان حقوق و مزایای فرهنگیان 67.5 درصد افزایش یافته است به طوری که متوسط حقوق از یک میلیون و 150 هزار تومان به 2 میلیون و 150 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بودجه و حقوق و مزایای فرهنگیان به هیچ عنوان کافی نیست و دولت اهتمام جدی در این زمینه دارد، گفت: در جلسه اخیر فرهنگیان با رئیس‌جمهور از دولت خواستیم که پس از دو موج ارتقای سلامت و برجام، ارتقای نظام تعلیم و تربیت را به عنوان موج سوم در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه رتبه‌بندی انجام شده در مرحله نخست آن رتبه‌بندی مطلوب نیست افزود: دولت متعهد شده است که در مدت چهار سال مراحل سه‌گانه بعدی طرح رتبه‌بندی را اعمال کند و از این طریق نظام معلمی ارتقای کیفی یابد. لذا در همین دولت یکی از آرزوهای معلمان برآورده می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه ایران یک درصد جمعیت و کمتر از یک درصد مساحت دنیا را دارد اما در بسیاری از داشته‌ها نظیر منابع فیزیکی، انرژی و منابع زیرزمینی دارای رتبه‌های برتر دنیاست، خاطرنشان کرد: اینکه چرا علیرغم همه این ظرفیت‌ها و با وجود داشته‌های افزون‌تر از نصاب جمعیتی امروز از سطح توسعه و رفاه کشور راضی نیستیم جای سؤال دارد.

وی با بیان اینکه 8.7 درصد جمعیت دانش‌آموزی، 9 درصد جمعیت دانش‌آموزان روستایی، 13 درصد دانش‌آموزان استثنایی و 14 درصد دانش‌آموزان شبانه‌روزی کشور در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند، افزود: در خراسان رضوی جمعیت موزاییکی در بحث مرزنشین، عشایری، شیعه و سنی داریم و 60 هزار دانش‌آموز تبعه بیگانه در مدارس استان تحصیل می‌کنند و در کمتر از یک سال 60 همایش ملی در استان برگزار کردیم و 10 عنوان فعالیت‌های کشوری را مسئولیتش را به مدیرکل آموزش‌وپرورش سپردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شورای آموزش‌وپرورش کاشمر یک مجموعه کیفی است و به هیچ عنوان این شهرستان را از مشهد، نیشابور و سبزوار کمتر نمی‌دانیم ابراز داشت: رتبه‌بندی‌هایی که اعلام شده به لحاظ تعداد برگزاری جلسات و مصوبات کاربردی آن انجام شده است، اما زمانی که به مسائل به طور کیفی نگاه می‌کنیم کاشمر در این حوزه رتبه نخست استان را دارد.

حسینی با اشاره به اینکه در دو سال فعالیت تدبیر و امید 104 طرح توسط مجموعه فرهنگیان خراسان رضوی به اجرا درآمده است، تصریح کرد: حاصل این تلاش و زحمات جامعه معلمان استان کسب 74 رتبه نخست کشوری بوده است که بر پیشانی نظام تعلیم و تربیت استان همچون نگینی می‌درخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا