خراسان

آزادی ۸۸ زندانی در دهه کرامت با همکاری آستان قدس رضوی

دهه کرامت

مدیر پژوهش آستان قدس رضوی گفت: بنابر توافق با سازمان زندان‌ها قرار است ۸۸ زندانی در ایام دهه کرامت آزاد شوند که دستور آزادی این افراد به صورت زنده از حرم مطهر رضوی صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از آستان نیوز، مهدی لسانی در جلسه هماهنگی ستاد دهه کرامتاظهار داشت: جشن‌های «شکوه رضوان» همزمان با ایام دهه کرامت ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. بنابر رایزنی‌های صورت گرفته یک میلیون نسخه کتاب با محوریت سیره زندگانی حضرت رضا(ع) و با مشارکت به نشر به صورت رایگان در حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت توزیع می‌شود.

مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی گفت: بنابر توافقات صورت گرفته با «به نشر» قرار است که هر شب در جشن «شکوه رضوان» یکی از هشت کتاب مسابقه کتابخوانی معرفی شود و گروه تئاتری بخش هایی از این کتاب را به صورت نمایش آئینی بازی کنند. این جشن‌ها هر شب از ساعت ۲۱ در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال این برنامه صرفاٌ به یک سخنرانی و اجرای گروه تواشیح منتهی نمی‌شود، بلکه سخنرانی‌ها به صورت گفت وگو دو طرفه با مجری برگزار می شود. ما هر شب یک میهمان ویژه خواهیم داشت که شامل ورزشکاران، هنرمندان و خیرین است.

لسانی خاطرنشان کرد: بنا بر توافقات صورت گرفته با موسسه آفرینش‌های هنری قرار است در حاشیه برگزاری این جشن ها، نمایشگاه خط، زیبایی‌های بصری و پرتره برگزار شود. بیش از دو میلیون نفر در جشن‌های شکوه رضوان حضور خواهند داشت که به منظور بهره‌مندی بیشتر زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) ۲۰ نمایشگر پهن پیکر برای پخش زنده در تمامی صحن‌های حرم رضوی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابر توافق با سازمان زندان‌ها قرار است ۸۸ زندانی در ایام دهه کرامت آزاد شوند که دستور آزادی این افراد به صورت زنده از حرم مطهر رضوی صادر می‌شود.

لسانی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های جشن شکوه رضوان دارای پیوست اجتماعی است، گفت: قرار است هر شب یکی از خدمات آستان قدس رضوی به ویژه در حوزه محرومان معرفی شود، همچنین از دیگر برنامه‌های جشن شکوه رضوان برگزاری شب شعر ملکوت هشتم است.

مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی از حضور یک نفر از بانوان برگزیده جایزه جهانی گوهرشاد به عنوان میهمان ویژه برای نخستین بار در جشن «شکوه رضوان» حرم مطهر رضوی خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا