مشهد

آستان قدس رضوی بانک قرض‌الحسنه بدون ربا تاسیس می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سود تسهیلات بانک‌ها برای مردم محروم باید کاهش یابد گفت: آستان قدس رضوی به دنبال تاسیس بانک قرض الحسنه بدون ربا است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی در جمع مدیران سازمان‌ها و ادارات این استان با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش روی کشور، تصریح کرد: مشکلاتی که نظام بانکی و اقتصادی کشور با آن دست درگیربان است قطعاً به دست مدیران، فرهیختگان و جوانان این کشور قابل حل است، این عرصه‌ها سخت‌تر از آن مشکلات و مسائلی نیست که در دوران جنگ تحمیلی با آن‌ها رو به رو بودیم.
وی با بیان اینکه نسل جوان باید به این باور برسد که می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد، خاطرنشان کرد: تولید ثروت و سرمایه باید در کشور به عنوان یک ارزش مطرح باشد، امیرالمومنین علی(ع) بزرگترین تولید کننده و کمترین مصرف کننده بود، ایشان از بزرگترین واقفان اوایل اسلام هستند.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه برای تولید ثروت، حد نباید قائل باشیم، خاطرنشان کرد: امروز کارهای اقتصادی با شیب ملایم در استان خراسان جنوبی ممکن نیست و نیازمند اقدام جهادی و کارهای جهشی در حوزه اقتصاد این استان هستیم.
وی مدیریت کشور را با توجه به پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های مختلف بالغ و بالنده دانست و تصریح کرد: امروز دیگر هنگام آزمون و خطا در مدیریت کشور نیست، بلکه این نظام بعد از گذشت حدود ۴۰ سال همچون جوانی برومند است که فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سرگذاشته و تجربه‌های فراوان و ارزشمندی را اندوخته‌ است، اکثر مدیران این نظام دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را تجربه کردند و آزمون دیده‌اند، بنابراین باید در نظام مدیریتی کشور اقدامات اساسی و بنیادین برای رفع مشکلات و معضلات انجام شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مردم‌داری در نظام مدیریت اسلامی با نظام مدیریتی غربی را متفاوت دانست و اظهار کرد: امروز اوج اصول مدیریت غربی مشتری مداری بوده اما در مدیریت اسلامی سخن از علاقه و دوست داشتن مردم مطرح است.
وی با بیان اینکه در مدیریت اسلامی، فرد پیش از هر چیز خود را باید در محضر ذات اقدس حضرت حق و پاسخگو به خداوند متعال بداند، عنوان کرد: آخرین سخن در علم مدیریت و مشتری مداری سخن «حق با مشتری» است، اما مدیریت اسلامی علاقه و محبت نسبت به مردم را مطرح می‌کند و راه رسیدن به خداوند را مشکل گشایی از خلق می‌داند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه هیچ نظام کنترلی کارآمدتر از خودکنترلی نیست، اضافه کرد: خود کنترلی بدین معناست که فرد همواره در خلوت، خداوند متعال را ناظر بر اعمال و کردار خود بداند، قانون مدار باشد و تخلف نکند.
وی نظارت‌های نهادینه شده در سازمان‌ها را یکی از ضمانت‌های شکل گیری سلامت نظام اداری دانست و عنوان کرد: بازرسی‌های مداوم درون سازمانی و برون سازمانی لازمه کنترل و نظارت است، امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید «کنترل و اعتماد اصل است» بنابراین نظارت و کنترل رمز تداوم اعتماد است.
وی با بیان اینکه در اسلام مردم ولی نعمت مسئولان هستند، توفیق گره گشایی و تسهیل زندگی نیازمندان را از عنایات الهی به انسان معرفی و عنوان کرد: نظارت و کنترل به هیچ عنوان نشان دهنده بی‌اعتمادی به زیر مجموعه نبوده، بلکه باید برای اعتماد بیشتر و تداوم این اعتماد کنترل دقیق و حساب شده صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا