خراسان

آستان قدس رضوی ۵۱۳ برنامه در دهه کرامت برگزار می‌کند

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این سازمان ۵۱۳ برنامه در دهه کرامت برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت با بیان اینکه باید از شخصیت ارزشمند تولیت فقید آستان قدس رضوی یاد کنیم، اظهار کرد: برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدسه اسلامی در دهه کرامت سال گذشته تاثیر بسیار زیادی داشت، این موضوع آنقدر تاثیرگذار بود که یک واژه جدید در تبلیغات دشمن به وجود آمد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بعد از آن دانشگاه‌های اسرائیل مقاله‌هایی را با موضوع زیارت نوشتند. همچنین با برگزاری این اجلاسیه یک باب جدید برای خدمت به زائر گشوده شد.
وی با بیان اینکه ستاد دهه کرامت به دستور تولیت آستان قدس رضوی تشکیل شده است، افزود: اعضای ثابت ستاد این دهه تعیین شدند، ۱۸۲ برنامه در حرم رضوی و سطح شهر مشهد، ۲۵۰ برنامه در استان، ۵۹ برنامه در سطح ملی و ۲۲ برنامه در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.
بختیاری یادآور شد: نقش مردم در برگزاری این جشن‌ها و برنامه‌ها، نقش اول است، ۱۳ برنامه خاص و ویژه و ۲۲ برنامه جدید و ابتکاری در طول این دهه برنامه‌ریزی شده است.
وی در خصوص طرح ایجاد فضای مسکونی برای زوج‌های جوان عنوان کرد: ۵۰۰ واحد مسکونی در مشهد برای زوج‌های جوان ایجاد می‌شود، قرارداد اجرای پروژه حداکثر ۱۸ ماهه است و عملیات اجرایی این پروژه هم‌اکنون با ریختن چند بلوک آغاز شده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش آستان قدس در ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: کلنگ ایجاد مجموعه‌ای برای نابینایان باهدف ایجاد ۳۰۰ شغل زده شده است و بحث انتفاع اقتصادی در این طرح برای ما مطرح نیست.
وی اضافه کرد: ۴۰ فرصت شغلی با اعطای یک زمین برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های گلخانه‌ای فراهم شده است، همچنین آستان قدس یک زمین با ۵ هزار راس گاو را آماده کرده است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آن مشارکت و تنها فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط امکان فعالیت در آن را داشته باشند.
بختیاری با بیان اینکه ۱۱۰ رشته قنات را در خراسان رضوی احیا می‌کنیم، گفت: احیای ۳۰ قنات عملیاتی شده است، بخشی از این قنات‌ها خشکیده بودند که برنامه‌ریزی کردیم با بسیج سازندگی در احیای آن‌ها مشارکت مالی داشته باشیم، به عنوان مثال برای احیای قنات رشناوند در گناباد سرمایه‌گذاری کردیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در زمینه ایجاد شغل، اعطای وام اشتغال را در دستور کار قرار دادیم این وام بدون کارمزد خواهد بود و در سال اول اقساطی از وام‌گیرنده اخذ نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های برگزاری برنامه‌های دهه کرامت بر دوش مردم است در خصوص کل مبلغی که برای این دهه هزینه می‌شود، تصریح کرد: به طور کلی از میزان هزینه‌ها آماری نداریم اما بخش عمده آن بر دوش مردم است، آستان قدس رضوی هزینه‌های سرمایه‌ای و مبالغ نشر کتب را تامین می‌کند، همچنین در این خصوص وقف‌نامه‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها عمل شود.
بختیاری در خصوص پرداخت مالیات از سوی سازمان آستان قدس رضوی و شرکت‌های خصوصی این سازمان تصریح کرد: در واقع ما تا ساعت پایان پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی یک ربع وقت داشتیم و کلیه اظهارنامه‌های مالیاتی را پر کردیم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: مجامع ۶ شرکت آستان قدس رضوی برگزار شده است و برای مشخص شدن جزییات وضعیت مالی شرکت‌ها باید مجامع آن‌ها برگزار شود بعد از برگزاری مجامع آن‌ها در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا