مشهد

آغاز نام نویسی برای آزمایش بالینی واکسن «کووایران برکت» در مشهد

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شهروندانی که مایل اند در مرحله کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کووبرکت شرکت کنند، می‌توانند پس از طی کردن مراحل ثبت نام، منتظر تماس دانشگاه برای واکسیناسیون باشند.
مهدی قلیان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این واکسن فعلا در مرحله کارآزمایی بالینی ۳ قرار دارد و کسانی که به تزریق تمایل دارند، می‌توانند اعلام آمادگی کنند.

وی تأکید کرد: در این مرحله ۳۵۰۰دز واکسن در اختیار دانشگاه مشهد قرار گرفته است؛ افرادی که پیش‌تر در نرم افزار آی گپ بخش ویژه این موضوع ثبت نام کرده بودند، در مرحله تزریق و استفاده قرار دارند و از سوی نهاد‌های متولی با افراد ثبت نام شده تماس گرفته می‌شود تا برای تزریق به محل‌های مربوط مراجعه کنند.

سفر به مشهد همچنان ممنوع است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین با اشاره به تداوم شرایط نارنجی کرونایی در مشهد گفت: براساس مصوبه کشوری ستاد کرونا ورود خودرو‌های غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.
وی بیان کرد: به استناد این دستورالعمل ورود خودرو‌های غیربومی به شهر مشهد ممنوع است و اگر فردی خلاف این دستور عمل کند، مشمول جریمه‌های تعیین شده خواهد شد.
وی تصریح کرد: باتوجه به ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) بار دیگر متذکر می‌شویم که الگوی عمل همان شیوه نامه ستاد کروناست؛ وضعیت شهر مشهد آماده پذیرش مسافران نیست و ورود به مشهد برای خودرو‌های غیربومی همچنان ممنوع است.

ارزیابی مسافران ریلی و هوایی به مشهد

قلیان در پاسخ به اینکه مسافران سفر‌های ریلی و هوایی و جاده‌ای برای سفر به مشهد چگونه چکاپ می‌شوند نیز افزود: مسافران این گونه سفر‌ها عمدتا، چون از طریق اینترنت و در بستر وب بلیت می‌خرند، ارزیابی می‌شوند.
وی ادامه داد: از آنجا که اپلیکیشن ماسک به سامانه‌های این گونه انتخاب سفر‌ها متصل است، چنانچه افراد به بیماری کرونا مبتلا باشند، شناسایی می‌شوند و بلیت برای این گونه افراد از مبدأ صادر نخواهد شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: به عبارتی دیگر افرادی که تست مثبت کرونا دارند، در این سامانه‌ها قابل شناسایی اند؛ بنابراین از صدور بلیت برای آن‌ها در مبدأ خودداری می‌شود.

موج پنجم هنوز نیامده است

قلیان با بیان اینکه وضعیت کرونا در مشهد هنوز در دامنه موج چهارم قرار دارد، افزود: اینک در دامنه موج چهارم هستیم و موج پنجم هنوز شروع نشده است، اما اگر مردم و شهروندان فاصله گذاری اجتماعی و دیگر نکات بهداشتی را رعایت نکنند، به موج پنجم نیز خواهیم رسید.
همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۱۸۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به عدد ۸۲ هزارو ۹۸ نفر رسید. همچنین در همین مدت ۸ هزارو ۱۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز شناسایی شدند تا در مجموع تعداد بیماران مبتلاشده از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز به عدد ۳ میلیون‌و ۲۸ هزارو ۷۱۷ نفر برسد.

منبع:شهرآرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا