مشهد

آلودگی هوای کلانشهر مشهد به وضعیت بحران رسیده است

۲۶۰۴۲۸۴

مشهد- رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وضعیت آلودگی هوا مشهد به شرایط بحرانی رسیده  وباید برای رفع این مشکل فکری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی بهاروند صبح چهارشنبه در حاشیه  بازدید از مرکز کنترل ترافیک مشهد اظهار کرد: مشکل آلودگی هوای مشهد به مرحله بحران رسیده و علت عمده آن تردد خودروها و ماشین آلات فرسوده و غیراستاندارد در این شهر است.

وی افزود: طول عمر مفید خودروها در دنیا پنج سال است و در قوانین سایر کشورها حتی اگر خودرویی در پارکینگ خانه هم نگهداری شود پس از پنج سال از رده خارج خواهد شد اما در ایران میانگین عمر خودروهای فرسوده بالای ۱۰ سال است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: به همین دلیل رو نوسازی و جوان سازی ناوگان عمومی از اولویت هایی است که در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد.

وی تصریح کرد: البته در این مسیر مشکلاتی مالی باعث شده تا روند نوسازی اتوبوس های دورن شهری با کندی پیش رود و از دولت انتظار داریم  علی رغم تمام محدودیت های مالی که با آن مواجهه هستند تلاش مضاعفی را برای حل مشکلات حمل و نقل و  الودگی هوا به کار گیرند.

بهاروند اظهار کرد: استاندارد اتوبوس و حتی سوخت در کشور ما به نسبت سایر کشورهای دنیا در سطح پایین تری قرار دارد و از  طرفی هزینه تمام شده برای خرید اتوبوسهای داخلی بسیار بیشتر از مشابه خارجی آن است، لذا کلیه موارد یاد شده بر آلودگی هوای شهرها موثر است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح تشویقی کاهش عوارض برای خودروهایی که با سرنشین بیشتری تردد می کنند نیز جزو راه های پیشگیرانه در کنترل ترافیک و آلودگی هواست.

link canal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا