مشهد

آمار تفکیکی و نهایی زائران پیاده امام رضا(ع) اعلام شد

زائر پیاده

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) آمار تفکیکی زائران پیاده امام رضا(ع) را اعلام کرد.

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: امسال ۴۰۱ هزار و ۷۳۸ زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف شدند که از این میان، ۲۰۴ هزار و ۱۴۲ نفر مرد و ۱۹۷ هزار و ۵۹۶ نفر زائر پیاده زن بودند.

وی افزود: ظرفیت‌های اسکان برای ۸۲ هزار و ۵۵۰ زائر پیاده ایجاد شد؛ بزرگترین ایستگاه صلواتی امسال مربوط به کفشداران آستان قدس در ملک‌آباد بود و کوچکترین ایستگاه نیز مربوط به خانواده‌ای در مسیر جاده سرخس به مزدواند بوده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: مسن ترین زائر پیاده امسال امام رضا(ع) پیرمرد ۷۶ ساله اهل تربت جام وکوچک‌ترین زائر نیز طفل ۱۸ روزه از سیستان و بلوچستان بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه‌های صلواتی ۲۷۵ مورد در ۹ محور بوده است افزود: امسال از ۲۱ استان زائر داشتیم و ۱۱ استان نیز در امر برپایی ایستگاه مشارکت داشتند، همچنین تعداد کاروان‌های اهل سنت ۸ مورد بوده و خدمات فرهنگی با قرارگاه فرهنگی به مدیریت آستان قدس رضوی ارائه شده است.

رضایی گفت: خدمات درمانی نیز توسط جمعیت خدمتگزار و علوم پزشکی و هلال احمر و سازمان نظام پزشکی و سپاه و بیمارستان‌های خیریه و اورژانس ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا