خراسان

آمار دقیقی از میزان مطالبات پیمانکاران خراسان‌رضوی وجود ندارد/پیمانکاران وزارت نیرو بزرگ‌ترین گروه طلبکاران

 

حسن حسینی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آمار دقیقی از میزان مطالبات بخش خصوصی در خراسان رضوی از دولت وجود ندارد و تنها اعدادی به صورت حدسی و حدودی از این موضوع بیان می‌شود.

سید حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهد مقدس اظهار داشت: بیشترین میزان مطالباتی که بخش خصوصی خراسان رضوی از دولت دارند در حوزه برق و انرژی است.

وی در ارتباط با مشکلاتی که با توجه به این موضوع برای پیمانکاران به‌وجود آمده است، بیان کرد: بحث پرداخت‌های دولتی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولید کنندگان بوده و برای این موضوع نیز در ستاد تسهیل استان راه حل تهاتر پیشنهاد شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: هم اکنون پیمانکاران می‌توانند بدهی‌های خود را با ساز و کار مشخص شده با مطالبات خود تهاتر کنند.

حسینی بیان کرد: البته این تهاتر برای سیستم بانکی در نظر گرفته نشده و تنها برای بخش‌هایی مانند مالیات، تأمین اجتماعی و دیگر مواردی از این دست است.

وی با بیان اینکه مشکلات قطعه سازان خراسان‌رضوی تا حدود زیادی رفع شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون قطعه سازان می‌توانند در ازای مطالبات خود تسهیلات دریافت کرده و بانک‌ها به نوعی خرید دین را در ازای چک‌های مطالبات آنها دریافت می‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه امید می‌رود امسال سال بهتری برای صنعت خراسان رضوی باشد، تأکید کرد: در برخی از بخش‌ها از جمله تسهیلات بانکی بخش تولید در خراسان رضوی نیاز به حمایت داشته و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

حسینی افزود: هم اکنون بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به صنعت‌گران تمایل دارند اما صاحبان واحدهای تولیدی با توجه به نرخ بالای سود در نظر گرفته شده رغبتی به دریافت آن ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا