مشهد

آمار عجیب سپرده‌های بانکی در خراسان رضوی؛ نقدینگی‌ها در مسیر صحیحی هدایت نمی‌شود

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در مورد آمار بالای سپرده‌های بانکی در خراسان رضوی توضیحاتی داد.

محمد صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: یقینا در ۴۰ سال گذشته در سراسر ایران اسلامی، اقدامات جدی، اساسی و بزرگ همچون توسعه راه‌ها، ریل، انرژی، توسعه آموزش و بهداشت و درمان انجام شده اما یک نکته اساسی اتفاق نیفتاده و آن این است که نظام برنامه‌ریزی کلان کشور نسبت به گذشته تغییری نکرده و نمود روشن آن موضوع «تمرکزگرایی افراطی» است، مجلس یازدهم اراده کرده این ریل‌گذاری را اصلاح کند.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از قابلیت‌های بزرگی در اقتصاد محروم هستیم یاد آور شد: سرمایه‌های سپرده بانکی در سال ۱۳۹۸ در خراسان رضوی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۲۴۰ برابر تملک دارایی سال ۱۳۹۹ دولت بوده است.

صفایی با اشاره به ظرفیت کم بدیل مدنی، اجتماعی، مکتبی در ایران که بسیاری از کشورها از آن محروم هستند، گفت: متاسفانه فقط در شرایط بحران کرونا، سیل، زلزله و جنگ از این ظرفیت‌های مدنی استفاده می‌شود در حالی که این ظرفیت باید در بستر زندگی عمومی جامعه استفاده شود و طعم شیرین زندگی در مردم احساس شود. 

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک مسئله تکان‌دهنده، روند کسب و کار در ایران است که در بین ۱۹۰ کشور دنیا، ایران رده ۱۷۸ است و از عراق و افغانستان نیز در روان‌سازی کسب و کار عقب‌تر هستیم.

صفایی با اشاره به اینکه یکی از معضلات رسیدن جمعیت ۵۷ درصدی روستا به ۲۵ درصد است تاکید کرد: مدیران چشم خود را نبندند که قانون فلان چیز را گفته؛ نمی‌گویم کار غیرقانونی انجام دهید اما آن قانون را درست اجرا کنید‌.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تسهیل‌گیری در همه امور افزود: به زودی دفتر اکتشافات مواد معدنی برای گناباد و بجستان را با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی خواهیم کرد. علاوه بر این، بحث کشاورزی را هم با قدرت جلو خواهیم برد و برنامه‌های زیادی برای آن مورد بررسی قرار داده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا