ایران

آیا ابتدای بهمن مدارس باز می‌شود؟

با تغییر وضعیت کرونایی مشهد از زرد به آبی، طبق پروتکل‌های اعلامی مدارس می‌توانند با حداقل حضور و تعداد کادر آموزشی و دانش‌آموزان فعالیت آموزشی را از سرگیرند.
 شهرارانیوز؛ با تغییر وضعیت کرونایی مشهد از زرد به آبی، طبق پروتکل‌های اعلامی مدارس می‌توانند با حداقل حضور و تعداد کادر آموزشی و دانش‌آموزان فعالیت آموزشی را از سرگیرند. در این میان و پس از خبر‌ها و موضع‌گیری‌های ضدو‌نقیض درباره بازگشایی دوباره مدارس، وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام ۳ تصمیم مهم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس، از سرگیری آموزش حضوری خبر داد.
محسن حاجی‌میرزایی با اشاره به بازنگری در سیاست‌های مختلف درباره تعطیلی مدارس گفت: دوری دانش‌آموزان از آموزش با تبعات درازمدت و نگران‌کننده‌ای همراه است؛ همچنین مطالعاتی که در دنیا انجام شده است، نشان نمی‎‌دهد که حضور دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌ها در اوج‌گیری کرونا تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی در تشریح ۳ تصمیم ستاد ملی کرونا برای مدارس افزود: کادر اداری و اجرایی در همه مدارس کشور، به استثنای شهر‌های قرمز، از ابتدای بهمن‌ماه باید در مدرسه حضور داشته باشند تا اقدامات لازم برای کنترل اوضاع و مدیریت شرایط را در مدرسه فراهم کنند.

اول و دوم ابتدایی، به صورت حضوری

حاجی‌میرزایی ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید در پایه‌های اول و دوم ابتدایی که در عمل امکان آموزش به شکل مجازی به‌نحو مناسبی وجود ندارد، نیاز است این‌آموزش‌ها به‌شکل حضوری در مدرسه ارائه شود؛ بنابراین در شهر‌های دارای وضعیت زرد و آبی همه مدارس ابتدایی در این ۲ پایه از اول بهمن‌ماه باز خواهند شد. وزیر آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کلاس بیش از ۱۰ نفر است، با مدیریت شورای مدرسه، دانش‌آموزان در روز‌های هفته تقسیم می‌شوند تا بتوانند از آموزش پایه بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته درباره دستورالعمل‌های بهداشتی ممنوعیت برگزاری کلاس درس با بیش از ۱۰ دانش‌آموز است، ادامه داد: در مدارسی که کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

در انتظار ابلاغ هستیم

دراین‌راستا مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی نیز با اشاره به اینکه موارد مرتبط با بازگشایی مدارس در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی شده است، به خبرنگار ما گفت: هنوز ابلاغیه‌ای رسمی درباره نحوه بازگشایی مدارس به استان نرسیده است.
قاسمعلی خدابنده افزود: پس از اعلام شرایط از سوی تهران آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس را داریم و با توجه به موارد ذکرشده در این‌دستورالعمل بستر‌های لازم برای بازگشایی را فراهم خواهیم کرد. وی با اشاره به دستورالعمل بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر نیز گفت: در محدوده شهر مشهد مدرسه‌ای با ظرفیت زیر ۵۰ نفر نداریم؛ بااین‌حال با توجه به اینکه از ابتدای بهمن‌ماه ملزم به بازگشایی مدارس هستیم باید جزئیات و دستورالعمل‌های لازم در روز‌های آینده به استان ابلاغ شود.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه بازگشایی حضوری مدارس در حال حاضر تخلف است، به مشهد فوری گفت: مردم می‌توانند مدارسی که فعالیت حضوری دارند را به آموزش و پرورش معرفی کنند. مهدی مجیدی فرد افزود: هنوز هیچ ابلاغی در خصوص بازگشایی حضوری با توجه به وضعیت «آبی» استان نداشته‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا