مشهد

آیت الله رئیسی اجازه استفاده شخصی از بیت المال را نمی دهد

شهردارمشهد با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی پیشنهادی مبنی بر ریاست ستاد انتخاباتی به وی نداده است با انتقاد از عملکرد سخنگوی دولت مبنی بر اعلام کاندیداتوری روحانی از تریبون رسمی دولت، گفت: مشی آیت الله رئیسی این را نشان داده است که ایشان اجازه استفاده هیچ احدی را بیت المال برای منافع شخصی نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدصولت مرتضوی در حاشیه یکصد و هفتادمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: وقتی آقای روحانی سفر استانی انجام می‌دهند که استاندار و فرمانداران یعنی مجریان اصلی انتخابات میزبان ایشان هستند اینجاست که باید پرسید چرا ایشان به سمنان سفر کرده است.

وی ادامه داد: من مسوولیت انتخاباتی ندارم و در موسسه دولتی هم نیستم بلکه فقط مسوول نهاد عمومی غیر دولتی هستم و اگر بخواهم تبلیغاتی انجام دهم، خلاف قانون نیست.

وی با اشاره به شایعاتی در مورد ریاست ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی گفت: ایشان هیچ پیشنهادی نداده اند و بنده نیز در طراز رئیس ستاد انتخاباتی ایشان نیستم چرا که نیروهای موثر و شخصیت های بزرگی در کنار ایشان هستند و بنده در رتبه هزارم قرار می‌گیرم.

شهردار تصریح کرد: بنده اگر بخواهم فعالیت انتخاباتی داشته باشم باید طبق قانون خارج از ساعات اداری فعالیت کنم یا مرخصی بگیرم اما هیچ منع قانونی وجود ندارد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: هنوز داوطلبی ایشان محرز نشده است اما بعضی ها زود پیش رفته اند درحالیکه تبلیغات زمان خود را دارد‌.

وی تصریح کرد:  بنده حق تبلیغ و رای برای هر کاندیدایی را مانند سایر شهروندان عادی دارم اما نباید از امکانات دولت برای تبلیغات کاندیدای خودم استفاده کنم، همچنین موسسات شهرداری و نهادهای عمومی و دولتی نباید از امکانات دولتی و حق الناس برای یک کاندیدای خاص استفاده شخصی کنند.

شهردار خاطر نشان کرد: دولت مجری انتخابات است و حق ندارد از امکانات خود برای تبلیغ استفاده کند اما متاسفانه شاهدیم که سخنگوی دولت، از تریبون دولت در ساختمان دولت کاندیداتوری روحانی را اعلام می‌کند.

مرتضوی تاکید کرد: آقای رئیسی به هیچ احدی اجازه نمی‌دهند که از امکانات بیت المال استفاده شخصی داشته باشد و سه دهه خدمت بی شائبه ایشان این امر را تصدیق می‌کند.

وی تصریح کرد: من در پایان بحران مرخصی گرفتم و حق من است که مرخصی بگیرم چرا که وقتی بحران در خارج از شهر به بهترین حالت مدیریت شد، رئیس جمهور نیز سفری به فریمان نداشت و به من هم نیازی نبود‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا