مشهد

آیین‌ رونمایی از نشانه مشهد ۲۰۱۷ انجام شد

امام رضا(ع)

آیین رونمایی از نشانه مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی اسلامی با حضور وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و استاندار خراسان رضوی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی جنتی عصر امروز در آیین گشایش نمایشگاه آثار منتخب مسابقه سراسری نشانه مشهد 2017 اظهار داشت: با توجه به رویداد فرهنگی بزرگی که در سال 2017 در مشهد مقدس اتفاق می‌افتد. برگزاری مسابقه‌ای در مورد طراحی نشانه این رویداد بزرگ اتفاق مهمی ضروری بود که امروز شاهد رونمایی از اثر برگزیده هستیم.

وی افزود: امیدواریم اثر نهایی که در سطح تمام نماد‌هایی که استان خراسان رضوی و کشور ایران اسلامی مثل سربرگ‌ها و تابلوها مورد استفاده قرار بگیرد و کسانی که از خارج از کشور به عنوان زائر به مشهد می‌آیند با این اثر آشنا شوند.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و رئیس شورای برنامه‌ریزی مشهد 2017 اظهار داشت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی بهانه‌ای برای گسترش تعاملات فرهنگی بین کشورهای اسلامی و توسعه و تبادل داشته‌ها میان ملت‌ها و فرهیختگان این کشورها برای ارتقای هویت است.

وی افزود: مشهد با توجه به حضور مرقد متبرک ثامن‌الحجج دارای ظرفیت‌های علمی، ادبی و فرهنگی بسیاری است نظیر حوزه علمیه، دانشگاه، میراث تاریخی و فرهنگی که در 52 هفته برنامه‌ریزی شده در طی سال 2017 ظرفیت‌های مناسب برای حضور کشورهای اسلامی در مشهد و معرفی مشهد و پایتخت‌های کشورهای اسلامی فراهم شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت تعامل و ارتباط منطقی بین کشورها در حوزه فرهنگ تصریح کرد: اقداماتی نظیر برگزاری این مسابقه در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هنرمندان جمهوری اسلامی در سطح ملی امری ضروری بود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: استقبال بی‌نظیری از این مسابقه با حضور بیش از 700 هنرمند و ارائه بیش از 2 هزار طرح انجام شد و ما باید از این نشان در تعاملات فرهنگی و ورزشی استفاده کرده و از تمامی امکانات خود برای برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی بهره ببریم.

وی با اشاره به نقش اساسی مردم در برگزاری هر چه بهتر رویداد فرهنگی مشهد 2017 گفت: ما در دستگاه‌های اجرایی وظیفه ظرفیت‌سازی برای گسترش تعاملات مردم و فرهیختگان مشهد با سایر کشورهای اسلامی را بر عهده داریم و لذا در جلسه دیروز با استانداران کشور یکی از موضوعات مطرح شده مبحث مشهد 2017 بود و تمامی استانداران اعلام آمادگی برای برگزاری بیشترین تجمعات و همایش‌های علمی و فرهنگی در صحن مشهد را داشتند.

استاندار خراسان رضوی افزود: مشهد نمادی از کل ظرفیت‌های فرهنگی ایران است و استفاده از این نشان در سطح کشور امری مهم و ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا