خراسان

ابعاد حادثه «موج های خروشان» زیر ذره بین گروه ویژه کارشناسی

 
 

 

سیدخلیل سجادپور- دادستان عمومی و انقلاب طرقبه و شاندیز از تشکیل گروه ویژه کارشناسی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه تاسف بار مجموعه آبی موج های خروشان خبر داد و گفت: این گروه همه موضوعات مرتبط با پرونده را با دقت بررسی می کند. قاضی جواد شاکری روز گذشته با بیان این مطلب و در گفت و گویی اختصاصی به خراسان گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت حادثه رخ داده در مجموعه آبی سرزمین موج های خروشان و همچنین به منظور پیشگیری از تکرار این گونه سوانح تلخ در مکان هایی که احتمال به خطر افتادن جان انسان ها وجود دارد، دادستانی با قاطعیت به این پرونده حساس ورود کرد و از همان دقایق اولیه وقوع این حادثه تلخ دستورات ویژه ای برای پیگیری موضوع صادر شد. این مقام ارشد قضایی اضافه کرد: پس از بررسی های مقدماتی و ارائه گزارش های ابتدایی از سوی کارشناسان و متخصصان درباره چگونگی بروز حادثه در سرزمین موج های خروشان که طی آن ۳۵ دانش آموز به مراکز بیمارستانی و درمانی انتقال یافتند، دستور تحقیق درباره زوایای پنهان و ابعاد مختلف این حادثه تلخ در یک شهر توریستی و تفریحی صادر شد تا این پرونده با دقت مورد بررسی های کارشناسی قرار گیرد. قاضی جواد شاکری تصریح کرد: با درخواست مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی، برای تشکیل گروه ویژه ای از کارشناسان زبده از ادارات و سازمان های مختلف موافقت شد تا این گروه کارشناسی بتواند ابعاد مختلف این ماجرا را مورد کنکاش قرار دهد.  دادستان طرقبه و شاندیز در تشریح جزئیات این گروه کارشناسی خاطرنشان کرد: مقرر شد کارشناسانی قاطع، متعهد و متخصص از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی،اداره کل استاندارد و پزشکی قانونی استان خراسان رضوی، این حادثه تلخ را از ابعاد مختلف بررسی و نتیجه آن را به دستگاه قضایی ارسال کنند. وی همچنین با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع سوانح تلخ در این مراکز افزود: گروه ویژه کارشناسی مذکور علاوه بر این پیشنهادها، راهکارها و نظرات فنی و تخصصی خود را برای پیشگیری از تکرار این گونه حوادث در سرزمین موج های خروشان به دادستانی اعلام خواهند کرد تا تصمیمات لازم و ضروری در این باره گرفته شود.
قاضی شاکری اضافه کرد: همان طور که قبلا نیز بیان شده است، دادستانی در این پرونده با قاطعیت و برای حفظ جان مردم با مقصران برخورد خواهد کرد چرا که پیگیری حقوق عامه با تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان قضایی از وظایف اصلی مدعی العموم به منظور حفاظت از جان و مال و ناموس مردم است و دستگاه قضایی در مکان هایی که به هر طریقی احساس ناامنی شود و یا احتمال خطر وجود داشته باشد با قدرت ورود می کند تا از وقوع حادثه ای مشابه جلوگیری و اگر مشکلی در مجموعه های عمومی وجود دارد برای همیشه رفع شود. دادستان طرقبه و شاندیز در پایان تاکید کرد: با ارائه نتایج کارشناسی به دادسرا، پرونده موج های خروشان روال قانونی خود را طی خواهد کرد.

   سابقه خبر

ساعت ۱۷:۲۳ روز ششم شهریور حادثه تلخی برای ۳۵ تن از دانش آموزان تبریزی رخ داد که به صورت اردویی به مجموعه آبی سرپوشیده سرزمین موج های خروشان واقع در ابتدای جاده طرقبه و شاندیز رفته بودند.
در این حادثه که به دلایل نامعلومی رخ داد، دانش آموزان دچار علایم احتمالی ناشی از مسمومیت شدند که برخی از آنان در مراکز درمانی بستری و مداوا  و بعضی دیگر نیز با اقدامات اولیه درمانی از بیمارستان مرخص شدند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پانزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا