مشهد

اتصال تقاطع آزادگان به بزرگ‌راه مشهد- چناران تا تیرماه ۱۴۰۰

مسیر ۲.۵ کیلومتری اتصال تقاطع آزادگان و آزادراه مشهد-چناران اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 شهرآرانیوز؛ تقاطع چهارسطحی آزادگان که فاز اول آن چندهفته پیش به بهره برداری رسید، علاوه بر تسهیل رفت وآمد خودرو‌های ورودی به میدان نمایشگاه سابق، قرار است مسیر ورودی شهر مشهد از سمت چناران، قوچان و در نهایت مسیر شمال کشور باشد؛ ازاین رو در ادامه تقاطع چهارسطحی آزادگان باید مسیری ساخته شود تا این مسیر در نهایت به بزرگ راه مشهد چناران متصل شود و شهرداری مشهد هم در راستای تسریع در بهره برداری کامل از تقاطع آزادگان، از سال گذشته عملیات ساخت بخشی از بزرگ راه مشهد چناران را برعهده گرفت و بنا بر گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد این مسیر ۲.۵ کیلومتری اکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است.

امیرسیاوش حجازی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بخشی از عملیات ساخت بزرگ راه مشهد چناران را شهرداری مشهد به طول ۲.۵ کیلومتر و در حدفاصل تقاطع چهارسطحی آزادگان تا فرمانیه برعهده گرفته است و عملیات اجرایی ساخت این مسیر نیز از تاریخ ۲۰ آذر سال گذشته و درحالی که ساخت تقاطع آزادگان در حال انجام بود به صورت هم زمان در دستورکار مدیریت شهری مشهد قرار گرفت.

تکمیل آزادگان با ساخت این مسیر

وی افزود: این مسیر تکمیل کننده پروژه عظیم تقاطع چهارسطحی آزادگان است؛ زیرا ۲ سطح از ۴ سطح این تقاطع با ساخت این مسیر در دسترس خواهد بود و ازاین رو این ۲ پروژه به صورت موازی در حال اجراست. مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد افزود: با ساخت این مسیر یکی از چپ گرد‌های تقاطع آزادگان که متصل کننده بزرگ راه مشهد چناران به بولوار آیت ا… هاشمی رفسنجانی است و همچنین پل سطح مثبت یک پروژه مربوط به اتصال بزرگ راه امام علی (ع) به بزرگ راه مشهد چناران نیز فعال می‌شود؛ البته عملیات ساخت این ۲ سطح از پروژه آزادگان نیز همچنان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه پروژه ساخت بخشی از بزرگ راه مشهدچناران علاوه بر حلقه تکمیلی پروژه تقاطع آزادگان، اهداف دیگری را هم دنبال می‌کند، ادامه داد: با اتصال بولوار مهدیه به بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) و تا زمان ساخت آزادراه مشهدچناران و بهره برداری از این شریان اصلی ورودی شهر مشهد، خودرو‌های ورودی به مشهد از سمت چناران، قوچان و در نهایت شمال کشور، می‌توانند مسیری دیگری را علاوه بر بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) برای ورود به مشهد انتخاب کنند.
حجازی افزود: همچنین این مسیر سبب دسترسی شهروندان ساکن در منطقه ۱۲ و البته دیگرشهروندان به محور شاندیز خواهد شد که این موضوع سبب کاهش بارترافیکی در محور وکیل آباد نیز می‌شود.
وی با بیان اینکه اکنون پیشرفت زمانی پروژه ۶۱ درصد است، ادامه داد: براساس برنامه زمان بندی، این پروژه تا تاریخ ۲۰ تیرماه امسال، یعنی ۸۲ روز دیگر، به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد درباره اقدامات فنی انجام شده در این پروژه نیز گفت: تاکنون در این پروژه ۲۳ هزار مترمکعب خاک برداری، ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع تراکم بستر، ۳۳۰۰ مترمکعب اجرای لایه‌های خاک ریز، ۲۲۰۰ مترمکعب اجرای لایه زیراساس و ۵۰۰ مترمکعب اجرای لایه اساس را انجام داده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا