مشهد

اتفاق فرودگاه مشهد تکرار نخواهد شد

مدیرکل فردگاه‌های خراسان رضوی گفت: اتفاق فرودگاه مشهد تکرار نخواهد شد و از این پس مستقیما درباره چنین مسایلی ورود پیدا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدباقر قاسم‌زاده در نشست خبری که امروز ۱۷ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: هرچند که تاخیر در پروازها امری اجتناب‌ناپذیر است، اما باید تکلیف مردم روشن شود و امیدواریم این مشکل دیگر تکرار نشود. ولی باید توجه داشت که ایمنی پرواز در اولویت اول ما قرار دارد و این به معنی آن است که حاضر نیستیم پرواز غیرایمنی در فرودگاه مشهد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: من بابت اتفاقاتی که در خصوص تاخیر پروازها  افتاد عذرخواهی می‌کنم، باید برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای باشد که کرامت مردم زیر سوال نرود، چنانچه که بارها تاکید کردم مدیران شرکت‌های هواپیمایی باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند و در فرودگاه حضور مستمر داشته باشند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان درباره احضار خود به دادسرا تصریح کرد: از من خواسته شد که به عنوان مطلع و مقام پاسخگو برای ارائه توضیحات به دادسرا بروم که البته هنوز نرفتم.

وی با بیان اینکه در طی سه روز پس از بارش برف سنگین در مشهد ۳۷۶ پرواز ایمن و بدون حادثه انجام گرفت، افزود: در طول این سه روز ۵۴ هزار مسافر جابه‌جا شدند.

قاسم‌زاده عنوان کرد: در طی ۱۱ ماه گذشته ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار ۸۰۶ مسافر در فرودگاه مشهد جابه‌جا شدند، با احتساب ماه اسفند، تعداد مسافرینی که طی سال جاری در فرودگاه مشهد جابه‌جا شدند به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسند. طی امسال رشد ۱۸ درصدی را در حوزه جابه‌جایی مسافر داشتیم، همچنین تاکنون ۶۵ هزار و ۳۴۳ پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده است که در زمینه تعداد پروازها ۱۷ درصد رشد را نسبت به سال گذشته داشتیم.

مدیرکل فردگاه‌های استان ادامه داد: طی امسال یک میلیون و ۵۲۷ هزار مسافر خارجی را جابه‌جا کردیم که تعداد مسافران خارجی ۹ درصد کاهش را داشتند، شرکت‌های سعودی، فلای بغداد و گلف‌ایر پروازهای خود را کم‌تر کردند، در مجموع تعداد پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در ۱۱ ماهه گذشته ۱۰ هزار و ۳۴۵ پرواز بود که ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

وی با بیان اینکه ۱۸ شرکت هواپیمایی داخلی و ۱۸ شرکت خارجی در فرودگاه مشهد فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: در فرودگاه مشهد در ۳۴ مسیر داخلی و ۱۷ مسیر خارجی پرواز برقرار است.

مدیرکل فرودگاه های استان با اشاره به اتفاقات اخیر فرودگاه مشهد که به دنبال بارش برف رخ داد، اظهار کرد: فرودگاه بر اساس وظیفه خود باند پرواز را برای برقراری پروازها خیلی زود باز کرد و من علی‌رغم اینکه مسئولیتی در خصوص تاخیر پروازها نداشتم اقدام به جایگزینی ۶ پرواز کردم که با این جایگزینی‌ها هزار مسافر جابه‌جا شدند.

قاسم‌زاده گفت: پس از بارش برف سنگین در مشهد ۸۶۰ هزار مترمربع از سطح مناطق پروازی برف‌روبی شد، برخی از کسانی که از ما انتقاد می‌کنند حتی در بارش اخیر برف محوطه جلوی دستگاه خود را هم تمیز نکردند، لذا ما انتظار داریم که منتقدان انصاف را رعایت کنند، علاوه بر برف‌روبی، یخ‌زدایی خیلی سریع انجام گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا