خراسان

اتمام حجت با تشکل‌های سیاسی بی‌مجوز خراسان رضوی

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فعالیت انتخاباتی و سیاسی احزاب، تشکل‌ها و جبهه‌های سیاسی فاقد مجوز و پروانه بهره برداری غیرقانونی است و با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، سید مسعود محولاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه احزاب، تشکل‌های سیاسی و جبهه‌هایی که مجوز و پروانه فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دریافت کرده‌اند می‌توانند وارد فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی شوند، اظهار کرد: این امر برای سایر احزاب و جبهه‌ها ممنوع است.

وی بیان کرد: در خراسان رضوی با وجود تشکیل پرونده اولیه برای ۱۰۷ تشکل و حزب سیاسی به منظور دریافت مجوز، تاکنون فقط ۵۳ حزب توانسته‌اند مجوز فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دریافت کنند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: از ۱۰۷ درخواست تعدادی مربوط به ایجاد نمایندگی تشکل‌های کشوری و برخی هم برای دریافت مجوز مستقل در استان بوده است. به جز بخشی که مجوز دریافت کرده اند بقیه متقاضیان یا بعد از مراجعه اولیه دیگر پیگیری نکرده اند و یا نقص پرونده داشته اند.

وی گفت: پرونده‌های مربوط به این موارد در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کشور و نمایندگی کمیسیون در استان باز است بنابراین قابلیت و امکان ادامه پیگیری و انجام مراحل قانونی کار برای صدور مجوز را دارند.

محولاتی افزود: از مجموع ۵۳ حزب دارای مجوز فعالیت در خراسان رضوی ۲۸  مورد مربوط به جریان اصلاح طلبی، ۱۸ مورد اصولگرا و هفت تشکل دیگر جریان اعتدالی هستند که همه آنها در خانه احزاب عضویت دارند.

وی با بیان اینکه برخی تشکل‌ها با وجود اینکه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند فقط در زمان‌های مشخصی همچون ایام انتخابات ظهور و بروز خارجی پیدا می‌کنند، گفت: تعدادی حتی هنوز نتوانسته‌اند عقبه خود را تکمیل کنند، در عین حال برخی دیگر از این احزاب در همه زمان‌ها حضور فعال و در ایام انتخابات هم فعالیت گسترده‌ای دارند و مشکلی هم برای این حضور و فعالیت وجود ندارد و از آن استقبال می شود.

وی افزود: علاوه بر این طی ایام انتخابات احزاب در قالب جبهه، متمرکز شده و اعلام موجودیت کرده و در این چارچوب فعالیت می‌کنند که بدین منظور هم باید درخواست تشکیل جبهه را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب داده و با دریافت مجوز که کار دشوار و زمان‌بری هم نیست فعالیت کنند.

محولاتی “شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پیشرفت رفاه و عدالت” سه جبهه دارای مجوز برشمرد و بیان کرد: بر این اساس شعبه‌های استانی این جبهه‌ها مشکلی برای فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: سایر مواردی که به عنوان جبهه اعلام موجودیت می کنند غیرقانونی هستند و اجازه فعالیت ندارند، لذا بر اساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز با ۱۳ حزب منتسب به خود درخواستی در این ارتباط ارائه کرده که با تکمیل پرونده و امضای دبیران کل آن روال کار این جبهه و دریافت مجوز به انجام می رسد و نخستین جبهه رسمی مجوز دار خراسان رضوی منتسب به جریان اصولگرا در این استان شکل می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا