مشهد

اتهام «افساد فی الارض» برای «خرچنگ های سیاه»

آخرین قربانی این پرونده شناسایی شد
 

 

خراسان: همزمان با شناسایی آخرین قربانی پرونده «خرچنگ های سیاه» در مشهد، معاون دادستان از اتهام «افساد فی الارض» برای متهمان این پرونده خبر داد.
قاضی حسن حیدری با تاکید بر این که بسیاری از محتویات این پرونده محرمانه است و به طور ویژه به آن رسیدگی خواهد شد، در گفت و گوی اختصاصی با خراسان گفت: پس از آن که چهارمین و پنجمین متهم پرونده «خرچنگ های سیاه» با صدور دستورات ویژه قضایی و تلاش گسترده کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند، تحقیقات از آنان آغاز و مشخص شد که اعضای این باند خطرناک چندین ساعت قبل از دستگیری، زن جوانی را به باغی در منطقه گلمکان کشانده و۵ نفری، اقدامات مجرمانه خود را انجام داده اند. این مقام قضایی با اشاره به اعترافات صریح ۲ متهم دیگر پرونده گفت: با توجه به این که جمیع اقدامات مجرمانه اعضای این باند که موجی از وحشت را در شهر ایجاد کرده بودند از مصادیق «محارب» در قانون به شمار می رود بنابراین در حال تفهیم اتهام «افساد فی الارض» به متهمان هستیم. قاضی حیدری تصریح کرد: این در حالی است که متهمان پرونده با اتهامات سنگین دیگری نیز روبه رو هستند که برخی از این اتهامات باید در دادگاه های کیفری یک رسیدگی شود.
وی در عین حال تلاش برای تقویت اعتقادات مذهبی در خانواده ها وجوانان را عامل مهمی در پیشگیری از این گونه جرایم عنوان کرد و افزود: بسیاری از مسئولان فرهنگی در کشور باید در این زمینه همت کنند.
قاضی حیدری همچنین با اشاره به صدور دستورات ویژه ای از سوی دادستان مرکز خراسان رضوی برای رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده، خاطرنشان کرد: دستور درج بدون پوشش چهره متهمان صادر شده است تا چنانچه افراد دیگری قربانی نیات و اهداف شیطانی اعضای این باند خطرناک شده اند و به دلیل حفظ آبرو یا ترس شکایتی را مطرح نکرده اند، برای پیگیری موضوع و شناسایی متهمان به دایره جرایم مهم اداره جنایی پلیس آگاهی    خراسان رضوی واقع در منطقه رضاشهر مشهد مراجعه کنند.
شکایت آخرین قربانی
گزارش خراسان حاکی است: زن جوانی که آخرین طعمه «خرچنگ های سیاه» بود نیز با راهنمایی های سرهنگ «حمید رزمخواه» (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) و با تلاش کارآگاهان اداره جنایی شناسایی شد. این زن که پس از افتادن به دام «خرچنگ های سیاه» شکایتی را در کلانتری نجفی مشهد مطرح کرده بود، با مراجعه به پلیس آگاهی، ۵ متهم این پرونده را شناسایی کرد و گفت: آن ها نه تنها بی رحمانه مرا با تهدید به مرگ ربودند و با چشمانی بسته به داخل اتاقی در یک باغ انداختند بلکه برای آزار بیشتر مرا مسخره می کردند و شکلک در می آوردند.بنابر گزارش خراسان، ادامه تحقیقات پلیس آگاهی درباره آخرین قربانی خرچنگ های سیاه نشان داد که ۲ تن از متهمان با شگرد قبلی و در ساعت ۱۸:۳۰ سیزدهم خرداد زن جوان را از منطقه هاشمیه سوار پراید «شیشه دودی» کرده اند و سپس با تهدید به مرگ به وسیله شوکر و چاقو او را به باغی در اطراف منطقه گلمکان کشانده اند. بررسی های پلیس بیانگر آن است که آنان با ۲ تن دیگر از همدستانشان هماهنگ کرده و نفر پنجم نیز به آنان ملحق شده است. «خرچنگ های سیاه» زن جوان را که با چشمان بسته داخل اتاق انداخته بودند، مورد آزار قرار دادند و پس از سرقت طلاها و همچنین برداشت ۳۵ هزار تومان از کارت عابر بانکش، وی را به مشهد باز گردانده و رها کرده اند.تحقیقات بیشتر درباره پرونده «خرچنگ های سیاه»در حالی ادامه دارد که آنان اعمال مجرمانه خود را از مدتی قبل در مشهد آغاز کرده بودند و مشخص نیست چند نفر طعمه نیات شیطانی متهمان شده اند اما تاکنون ۶ نفر از زنان و دختران، آن ها را شناسایی کرده اند.
در همین حال تعدادی از شهروندان در تماس با خراسان ضمن قدردانی از مقامات قضایی و انتظامی برای دستگیری خرچنگ های سیاه خواستار تقویت نظارت بر خودروهای کرایه ای شدند. آنان ابراز داشتند چرا برخی از افراد مجرد پرونده به عنوان راننده در تاکسی تلفنی فعالیت می کردند و یا متصدیان مربوطه تابلوی تاکسی تلفنی را پس از پایان کار آنان، تحویل نگرفته اند تا آنان نیز از اعتماد مردم این گونه سوءاستفاده نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا