مشهد

احتمال اجرای طرح زوج‌وفرد مشهد در نوروز ۱۴۰۱

مسئولان ترافیکی استان عجله‌ای برای اجرای دوباره طرح ندارند و درصدد هستند با بررسی‌های کارشناسی، برقراری دوباره طرح زوج و فرد را به‌احتمال زیاد به نوروز ۱۴۰۱ موکول کنند.

 شهرآرانیوز؛ با شیوع ویروس کرونا در اسفند ۱۳۹۸، بسیاری از طرح‌های معمول در شهر‌ها لغو یا با تداخل روبه‌رو شد که یکی از آن‌ها لغو محدودیت رفت‌وآمد خودرو‌ها به هسته مرکزی شهر مشهد در قالب طرح زوج و فرد بود.

از آن زمان تا امروز اجرای این طرح لغو شده، اما همچنان مصوبه مربوط به آن پابرجاست تا با تصمیم شورای هماهنگی ترافیک خراسان‌رضوی «همتا» دوباره این طرح که با هدف کاهش آلودگی‌هوا در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و کاهش ترافیک این منطقه شهر مشهد است، به حالت اجرایی دربیاید.

مسئولان ترافیکی استان عجله‌ای برای اجرای دوباره طرح ندارند و درصدد هستند با بررسی‌های کارشناسی، برقراری دوباره طرح زوج و فرد را به‌احتمال زیاد به نوروز ۱۴۰۱ موکول کنند.

دراین‌زمینه، دبیر شورای هماهنگی ترافیک خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا در اسفند ۱۳۹۸ طرح زوج و فرد هسته مرکزی مشهد لغو شد، اظهار کرد: باتوجه‌به وضعیت کنونی جامعه، ما هم برای اجرای دوباره طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر مشهد منتظر پیشنهاد پلیس راهور هستیم تا این نهاد سازوکار اجرای طرح و نحوه اعمال قانون را مشخص کند.

مهدی حسینی افزود: البته باتوجه‌به وضعیت ویژه شهر مشهد در ایام نوروز، احتمال دارد اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر مشهد برای نوروز ۱۴۰۱ دوباره اجرا شود.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای همتای استان مربوط به اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی مشهد همچنان وجود دارد، تصریح کرد: باتوجه‌به وضعیت کرونایی کشور و شهر مشهد، اجرای طرح زوج و فرد متوقف شده بود و هنوز تغییری در نوع و نحوه اجرای طرح یا توقف کامل آن را نداریم، اما اگر قرار باشد تغییری هم ایجاد شود، باید پلیس راهور پیشنهادهایش را به شورای همتای استان ارائه دهد.

بررسی وضعیت ترافیکی شهر مشهد

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی نیز درباره اجرای دوباره طرح زوج و فرد در هسته مرکزی مشهد گفت: اکنون پلیس راهور درحال رصد وضعیت ترافیکی موجود شهر مشهد است؛ طرح زوج و فرد پس از شیوع ویروس کرونا در شهر مشهد متوقف شد و ما برای اجرای دوباره آن موضوع را به شورای ترافیک استان منتقل کردیم و این شورا هم برای اجرای طرح از ما گزارشی درباره وضعیت ترافیکی شهر خواسته که این عملیات درحال انجام است تا بتوانیم نظر کارشناسی‌مان را به شورای همتا ارائه دهیم.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی با تأکید بر اینکه هنوز تصمیمی برای اجرای دوباره طرح زوج و فرد گرفته نشده است، تصریح کرد: البته باتوجه‌به بازشدن مدارس، میزان سفر زائران به مشهد کم شده است و به‌احتمال زیاد این روند تا نوروز هم ادامه دارد؛

از همین‌رو این چندماه فرصت مناسبی است تا بتوانیم وضعیت ترافیکی را به‌درستی بررسی کنیم و اگر قرار باشد تصمیمی برای اجرای دوباره طرح گرفته شود، به‌احتمال برای نوروز است؛ دراین‌راستا پس از انجام اقدامات کارشناسی درباره چگونگی و زمان اجرای طرح اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه همچنان کرونا وجود دارد، قرار نیست اجرای دوباره این طرح تبعات اجتماعی برای مردم داشته باشد؛ بنابراین هنوز تصمیمی برای برقراری طرح زوج و فرد گرفته نشده و درنهایت تصمیم‌گیری برای اجرا نیز برعهده استانداری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا