ورزش

احتمال تغییر قوانین فیفا درباره ملیت فوتبالیست‌ها

  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, فیفا

فیفا قصد دارد که قوانین مربوط به واجد شرایط بودن بازیکنان برای حضور در تیم‌ ‌ملی یک کشور را تغییر دهد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از BBC، در حال‌ حاضر طبق قوانین فیفا بازیکنانی که تنها یک بار در بازی‌های بین‌المللی برای یک تیم‌ ‌ملی بازی کرده باشد دیگر نمی‌توانند به تیم‌ ‌ملی دیگری بروند. فدراسیون فوتبال کیپ ورده به فیفا پیشنهاد داده که این قانون را تغییر دهد و در صورتی که فردی یک بار یا دو بار برای یک تیم‌ ‌ملی بازی کرده است بتواند تیم‌ ‌ملی خود را تغییر دهد.

ویکتور مونتا گلیانی، رییس کونکاکاف و عضو فیفا درباره این مساله گفت‌: دنیا در حال‌ تغییر است. شرایط مهاجرت در حال‌ تغییر کردن است. با مهاجرت‌های بیشتر مشکلات مربوط به ملیت به خصوص در آفریقا و آسیا ایجاد شده است. بهتر است که به قوانین نگاه دوباره‌ای بیندازیم و راه حلی برای مشکلات پیدا کنیم.

در قانون دیگر فیفا بازیکنانی که هیچ رابطه خونی با یک کشور ندارند تنها در صورتی می‌توانند برای تیم‌ ‌ملی آن کشور بازی کنند که حداقل پنج سال در آن کشور زندگی و بازی کنند.  مونتا گلیانی، اظهار کرد که اعضا قصد دارند این مدت زمان را نیز تغییر دهند.

همچنین احتمال دارد که فیفا برای مواردی که بازیکن قبل از تغییر ملیت در سیستم یک کشور تمرین کرده و برای تیم نوجوانان آن کشور بازی کرده است، غرامت بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا