ایران

احتمال وقوع آبگرفتگی و سیلاب در اکثر نقاط کشور

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سازمان مدیریت بحران هشدار داد:
احتمال وقوع آبگرفتگی و سیلاب در اکثر نقاط کشور

سازمان مدیریت بحران کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیلها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اغلب نقاط کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: « پیرو اطلاعیه شماره 2 روز شنبه مورخ 95/1/7 به اطلاع می‌رساند به سبب بارش باران، وزش باد شدید موقتی گاهی با رعد وبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در روز های یک شنبه و دوشنبه به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

در روز یکشنبه 8 فروردین شاهد آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در استان‌های کرمانشاه، لرستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز و تهران خواهیم بود و در روز دوشنبه 95/1/9 نیز آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال و شرق خوزستان،کردستان،کرمانشاه، لرستان، گیلان و شمال استان های قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد . همچنین در برخی مناطق استان خوزستان وزش باد شدید سبب مواج شدن سواحل خوزستان و بوشهر می‌شود.

با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارات احتمالی از جمله خودداری از توقف طولانی و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از رانندگی در مسیرهای آب گرفته و کاهش سرعت خودرو هنگام رخداد وزش باد شدید به عمل آید.

همچنین از اواخر روز دوشنبه با کاهش دمای هوا در گردنه های مرتفع جاده های کوهستانی البرز و شمال غرب کشور احتمال بارش برف و لغزندگی جاده ها وجود دارد.»

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا