مشهد

احداث آرامستان رضوان ترافیک غرب مشهد را کاهش می‌دهد

صولت مرتضوی

شهردار مشهد مقدس گفت: با احداث آرامستان رضوان ۱۸۸ هکتار فضا برای ساکنان غرب مشهد ایجاد شده که بار ترافیکی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از آرامستان رضوان اظهار داشت: توجه به آرامستان‌ها یک اقدام فرهنگی بزرگ بوده که سازمان‌های فروس‌های شهرداری مشهد به آن مبادرت ویژه دارد.

وی با بیان اینکه 2 دیدگاه در مورد مرگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: نخستین دیدگاه این است که خلق بشر در اثر تصادف در عالم مادی بوده که پیروان آن اعتقاد دارند که مرگ سبب فنای وجود انسان‌ها شده اما از منظر الهیون حیات دنیایی تنها یک مرحله از دوران بقای انسان بوده و پس از مرگ نیز حیات ادامه دارد و علاوه بر این در سیره اهل بیت برای مرگ ارزش‌ها و مراتبی از جمله آثار تربیتی قائل هستند.

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه از منظر الهیون مرگ پلکانی است که انسان را به معرفت الهی نزدیک می‌کند، اظهار داشت: آثار تربیتی که باور داشتن مرگ به همراه دارد این است که انسان را از بی‌عدالتی، وابستگی به دنیا و زیاده‌خواهی دور می‌کند.

مرتضوی احداث آرامستان رضوان را اقدامی فرهنگی دانست که مبدأ را به معاد پیوند می‌زند، بیان کرد: همچنین یکی از نیازهای هر شهر فراهم کردن زیرساخت‌های کفن و دفن مردم است.

وی با بیان اینکه در گلزارهای شهدای آرامستان‎های مشهد مقدس می‌توان وعده‌های الهی را به وضوح احساس کرد، خاطرنشان کرد: با احداث آرامستان رضوان 188 هکتار فضا برای ساکنان غرب مشهد  ایجاد شده که بار ترافیکی را کاهش می‌دهد.

همچنین سید کمال سرویها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد با مدیریت هزینه‌ها می‌توان پروژه‌های خوبی را ساماندهی کرد، اظهار داشت: پروژه آرامستان رضوان یکی از پروژه‌هایی است که با حداقل هزینه بسیار هنرمندانه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سابق بر این 259 آرامستان کوچک و بزرگ در مشهد و حومه آن فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: با وجود تمام این آرامستان‌ها مکان مناسبی برای استفاده مردم غرب مشهد وجود نداشته و با توجه به اینکه محور توسعه غرب این شهر است احداث یک آرامستان در این بخش یک الزام است.

رئیس شورای شهر مشهد مقدس با اشاره به مزیت‌های موجود در آرامستان رضوان، اظهار داشت: یکی از مزایای این طرح وجود 11 هکتار فضای سبز در اطراف آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا