خراسان

احداث پیست سافاری کوهستان در منطقه نمونه گردشگری طرقبه

نماینده خراسان رضوی در انجمن مدیران مناطق نمونه گردشگری از احداث پیست سافاری کوهستان در منطقه نمونه گردشگری طرقبه خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این طرح تا یک ماه آینده آغاز می‌شود و فاز اول آن ۳ ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد.

جواد شاکری در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، درباره احداث پیست سافاری کوهستان در منطقه نمونه گردشگری طرقبه، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات احداث این مجموعه تفریحی ۶ ماه به طول انجامد.

وی افزود: همچنین در گام‌های بعدی در این مجموعه پیست اسکی با استفاده از دستگاه‌های برف‌ساز احداث خواهد شد، ایجاد فضای اقامتی نیز از دیگر برنامه‌هاست. همچنین ساخت مجموعه آکواریوم هنوز در هیات مدیره در دست بررسی است.

این سرمایه‌گذار بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در طی چهار سال اخیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک روند رو به رشد و قابل ملاحظه‌ای داشت و تلاش کرد موانع ساختاری را از پیش روی سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری بردارد.

وی افزود: من به عنوان تنها نماینده خراسان رضوی در انجمن مدیران مناطق نمونه گردشگری خواستار آن شدم که برخی اختیارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی به انجمن واگذار شود.

شاکری با تاکید بر اینکه منطقه نمونه گردشگری طرقبه یکی از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است، افزود: در افق نهایی در این منطقه قرار است ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شود و تاکنون ۲۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شده است، همچنین باید به ایجاد نشاط، شادابی و استفاده امکانات داخلی در منطقه اشاره کرد.

وی با استناد به سخن حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: ایشان در یکی از فرمایشات خود “عدالت” را به معنی قرار دادن هر چیز در جای خودش تعریف کردند، مدیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید فردی مطلع و علاقمند به این صنعت و گنج عظیم باشد.

نماینده خراسان رضوی در انجمن مدیران مناطق نمونه گردشگری عنوان کرد: مدیریت سازمان میراث باید به سمتی برود که اعتماد سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را جلب کند تا سرمایه‌گذاران و منابع به خارج از کشور هدایت نشود برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل فضای حاکم، سرمایه خود را به کشورهای همسایه‌مان از جمله امارات و ترکیه می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه احترام، امنیت و اعتماد سرمایه‌گذار سه مولفه‌ای هستند که باید تامین شود، گفت: اگر این سه مولفه تامین شوند نه تنها سرمایه‌ها و منابع به خارج هدایت نمی‌شود بلکه بنا به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سرمایه‌گذاری در ایران بسیار توجیه‌پذیر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا