مشهد

احداث ۱۰ شهرک صنفی در مشهد در دستور کار است

شهرک صنعتی

معاون بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۰ پروژه ایجاد شهرک صنفی در مشهد در دستور کار است.

علی غفوری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم و ایجاد شهرک برای آن‌ها موضوعی است که سال‌های سال مطرح بوده و در یک سال گذشته با توجه به فعالیت کارگروه حمایت از صنایع خرد و کوچک به ثمر رساندن آن‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون 10 پروژه ایجاد شهرک صنفی برای اصنافی از جمله موزاییک سازان، فلزتراشان، آبکاران و سماورسازان، درودگران، خدمات خودرویی، سنگبری، صنعت چاپ و قالیشویی در دستور کار است که در مراحل مختلفی از صفر تا نزدیک به بهره‌برداری قرار دارند.

معاون بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: به عنوان مثال شهرک صنف خدمات خودرویی تقریبا به اتمام رسیده اما شهرک آبکاران و سماورسازان در مرحله صفر قرار دارد.

غفوری‌مقدم اظهار داشت: در یک سال گذشته 12 جلسه برای هماهنگی احداث شهرک‌های صنفی انجام شده و باید در نظر داشت که تأسیس آنها دارای مزایای زیادی از جمله کنترل آلودگی محیط زیست، کاهش هزینه‌های توزیع و تولید، راحت‌تر بودن دسترسی و دیگر مواردی از این دست است.

وی بیان کرد: البته باید در نظر داشت که این موضوع نیاز به همکاری فرابخشی داشته و ارگان‌هایی مانند شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی، اتاق اصناف و دیگر ارگان‌هایی از این قبیل باید در آن ورود داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا