فرهنگ و هنر

اختتامیه جشنواره تئاتر رضوان در مشهد برگزار می‌شود/ «خشکسالی و دروغ» از امروز در پردیس هویزه مشهد

تئاتر منصور، حامد بدون پنیر

تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره آموزشگاه‌های آزاد هنری مشهد و اختتامیه جشنواره تئاتر رضوان در مشهد از مهمترین خبرهای فرهنگی امروز استان خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سالن سینمایی شهید اصغرزاده از برگزیدگان نخستین جشنواره آموزشگاه‌های آزاد هنری تقدیر به عمل آمد.

در اختتامیه این جشنواره حامد طاهری تهرانی دبیر جشنواره آموزشگاه‌های آزاد هنری مشهد اظهار داشت: این جشنواره در نخستین گام خود شاهد استقبال بی‌نظیری از اهالی هنر دوست قرار گرفت، ایجاد روحیه نشاط و همیاری بین آموزشگاه های هنری مشهد، شناخت بهتر مدرسین، هنرجویان و هنرمندان در روند آموزش و ایجاد روحیه رقابت و رفاقت در بین هنرجویان هدف از برگزاری این جشنواره بوده است.

وی در ادامه گفت: این جشنواره دو شاخه هنری یعنی هنرهای تجسمی و موسیقی برگزار شد که این کار  از یک ماه و نیم گذشته همراه با 7 جلسه کاری با اطلاع رسانی به مسئولین آموزشگاه‌ها و اداره ارشاد و اساتید هنر مشهد آغاز به‌کار کرد.

طاهری گفت: در همین راستا فراخوان جشنواره را به صورت حضوری و مجازی اطلاع‌رسانی کردیم که تقریبا 167 اثر در بخش تجسمی و نمایشگاهی، 111 اثر در بخش کارگاهی و 409 اثر در بخش موسیقی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی تصریح کرد: در مرحله بازبینی 40 نفر از اساتید و پیشکسوتان موسیقی مشهد و هنرهای تجسمی دعوت کردیم  که 160 اثر در بخش نمایشگاهی و 75 اثر در کارگاهی و 400 اثر در بخش موسیقی به رقابت‌ها ورود پیدا کردند.

رئیس انجمن موسیقی ادامه داد: 7 روزکاری را تا اواخر شهریورماه جشنواره تولیدات آموزشگاههای آزاد هنری به رقابت پرداختند که 22 داور در بخش هنرهای تجسمی و 38 داور در بخش موسیقی حضور داشتند.

وی ابراز داشت: بدون شک همه عزیزانی که در این جشنواره آثار خود را به نمایش گذاشتند برگزیده هستند چرا که در این در شرایط هزینه برای هنر آموزی می‌کنند ارزشمند است.

دبیر جشنواره آموزشگاه‌های آزاد هنری افزود: به دلیل ضرورت ادامه این مسیر برای رشد و تعالی مشهد باید دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات آموزشگاه‌های هنری مشهد را دایر کنیم که با همکاری مسئولین میسر خواهد شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان در بخش‌های هنرهای تجسمی (کارگاهی و آثار نمایشگاهی) و در بخش موسیقی( تک نوازی سازها و نوازندگی گروهی و آواز) تقدیر به عمل آمد.

اختتامیه جشنواره تئاتر رضوان در مشهد برگزار می‌شود

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر رضوان جزئیات مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی را اعلام کرد.

جواد اشکذری در ارتباط با مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره اظهار داشت: مراسم اختتامیه فردا پنجشنبه هشت مهر ماه از ساعت 18:30  با حضور مسئولان کشوری، استانی و همچنین هنرمندان و شرکت‌کنندگان در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم برگزیدگان دو بخش مسابقه و نمایش‌نامه‌نویسی ازسوی داوران معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

اشکذری تصریح کرد: در بخش مسابقه، داوران برگزیدگان خود در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد و زن، طراحی صحنه، موسیقی و طراحی لباس و طراحی پوستر وبروشور معرفی می‌کنند و دو کار برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کشور اعلام می‌شوند.در بخش نمایش‌نامه‌نویسی برگزیدگان معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به معرفی برگزیدگان از سوی مدیریت امور هنری معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد افزود: همزمان با مراسم اختتامیه علاوه بر رونمایی از کتاب جشنواره، نخستین نمایشگاه عکس تئاتر از جشنواره بیست وششم نیز در مجتمع امام رضا(ع) افتتاح می‌گردد که در آن 25 اثر چاپ شده در ابعاد 40 درصد از ده عکاس به کریتوری و نمایش‌گردانی مهدیا مصباحی  افتتاح می‌شود.

اشکذری تصریح کرد: بخش مربوط به گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر رضوان است.

«خشکسالی و دروغ» و «هیهات» از امروز در پردیس سینمایی هویزه مشهد

فیلم‌سینمایی «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده، تهیه‌کنندگی سید‌غلامرضا موسوی و نویسندگی و بازیگردانی محمد یعقوبی، هم‌اکنون در سالن شماره دو و سانس‌های 10:30، 12:30، 14:30، 16:30، 18:30، 20:30 و 22:30 این پردیس سینمایی در حال اکران است.

داستان این فیلم ‌سینمایی که براساس نمایشنامه خشکسالی و دروغ نوشته محمد یعقوبی به رشته تحریر درآمده‌، روایت شک، تردیدها، دروغ‌ها و پنهان‌کاری‌های دو مرد و دو زن است که منجر به اتفاقاتی برایشان می‌شود.

همچنین، فیلم‌سینمایی «هیهات»به کارگردانی دانش اقباشاوی، هادی ناییجی، هادی مقدم‌ دوست، سید روح‌ الله حجازی و تهیه‌کنندگی حمید شفیعی نیز هم‌اکنون بر روی پرده سالن شماره شش و در سانس 21:00 پردیس سینمایی هویزه نشسته است.

این فیلم‌سینمایی که در ژانر اجتماعی و مذهبی و با موضوعات عاشورایی همراه و برای ایام محرم پیش‌بینی شده و محصول سال 94 است.

«همگرایی» در نگارخانه بهار

دومین نمایشگاه پژوهش نقاشی «همگرایی» در نگارخانه بهار برپا می‌شود.

این نمایشگاه شامل آثار حسن شرقی، مروج پژوهش، آموزش و آفرینش در برنامه درسی و هنر است که در روز شنبه دهم مهرماه سال جاری با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر نقاشی در محل این نگارخانه در ساعت 17 امروز گشایش می‌‌یابد.

نمایشگاه «همگرایی» تا 15 مهرماه سال جاری به کار خود ادامه می‌دهد و در طول دوران برگزاری همه روزه از ساعت 17 الی 20 عصر، پذیرای عموم علاقه‌مندان به این هنر است. نگارخانه بهار در خیابان کوهسنگی، کوهسنگی14، ابتدای حکیم نظامی 10 واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا