خراسان

اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار به کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار به کشت گلخانه‌ای خراسان رضوی اختصاص داده شده است.

index 

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مجتبی مزروعی عصر امروز در مراسم تجلیل از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان سبزوار با بیان اینکه در دو سال گذشته دولت توجه به‌سزایی به بخش کشاورزی داشته است، اظهار کرد: حوزه منابع کشاورزی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه در رشد و تولید تلقی می‌شود که برای افزایش میزان توانمندی‌های زیرساختی کشور نیازمند انسان‌هایی با دانش است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کشاورزی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار است، افزود: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه مناسبی به مباحث کشاورزی نشده که متاسفانه بسیاری روستاییان به دلیل اقتصاد نامطلوب حوزه کشاورزی به حاشیه های شهرها پناه آوردند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه برای آب شرب 5 درصدی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه نحوه اختصاص برخی از اعتبارات ملی مناسب نیست و برای بخش کشاورزی که بیش از 90 درصد آب شرب را مصرف می‌کند متاسفانه فقط 100 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مزروعی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی در بخش کشاورزی یکی از بهترین راه‌های مقابله با کمبود آب استفاده از کشت‌ گلخانه‌ای است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید کشت‌های زراعی به روش گلخانه‌ای تغییر داده شوند.

وی، میزان اعتبارات کشت گلخانه‌ای را بیش از 300 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: موضوع بحران کم آبی از چندین سال گذشته در کشور شروع شده که خوشبختانه استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای می‌تواند بیش از 20 درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی را کاهش دهد.

مزروعی با بیان اینکه در سال گذشته با 85 درصد اعتبارات بلاعوض آّبیاری تحت فشار در مزارع خراسان رضوی صورت گرفت، تصریح کرد: با تدابیر صورت گرفته امیدواریم میزان آبیاری تحت فشار در امسال از 14 هزار هکتار به بیش از 20 هزار هکتار افزایش پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال بیش از 160 میلیارد تومان به انتقال آب با لوله اختصاص یافته است، گفت: خوشبختانه مرحله نخست مناقصه انتقال آب با لوله انجام شد و با ایجاد برخی از زمینه‌ها امیدواریم امسال بتوانیم 2 هزار کیلومتر انتقال آب با لوله را در اراضی استان اجرایی کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا