خراسان

اخراج کارگران مهمترین معضل اقتصاد خصوصی خراسان‌رضوی است‌

روشنک

رئیس کانون کارآفرینان برتر استان خراسان‌رضوی گفت: بیکاری و اخراج کارگران مهمترین معضل بخش خصوصی اقتصاد خراسان‌رضوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد‌حسین روشنک ظهر امروز در نشست خبری هفته جهانی کارآفرینی در محل اداره کار استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: کارآفرینی باید در روستاها صورت بگیرد تا از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: فعالیت در حاشیه شهر سبب ایجاد انگیزه در روستانشینان برای مهاجرت به شهرها می‌شود و باید به کارآفرینی در روستاها توجه شود تا مهاجرت معکوس صورت بگیرد.

رئیس کانون کارآفرینان برتر استان خراسان‌رضوی گفت: باید اشتغال و رفاه را به روستاها ببریم تا از مهاجرت جلوگیری شود، با بیان کلمه کارآفرینی ذهن‌ها به سمت کارخانه‌ها می‌رود اما این موضوع حوزه وسیعی از جمله در تجارت، معدن، کشاورزی، گردشگری وغیره دارد.

روشنک بیان کرد: اقتصاد خراسان‌رضوی خصوصی است و مشکلی که در این اقتصاد رخ می‌دهد بیکاری کارگران است در حالی که در بخش دولتی اخراج کارگران را نداریم.

وی با بیان این که بعد از برجام به تدریج فضای کسب و کار رو به بهبود است، خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های اقتصادی، رونق اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از دیگر مشکلات در بخش اقتصادی استان، زیاد بودن قیمت تمام شده است که میزان آن با قدرت خرید مردم برابری نمی‌کند.

روشنک اظهار داشت: مشهد، زیارتی و گردشگری است و اقدمات خوبی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده‌ایم و استان ما فضای امنی برای فعالیت سرمایه‌گذاران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا