مشهد

ارائه خدمات در قالب من‌کارت و شناسه شهروندی در مشهد

در بیستمین جلسه بررسی کمیته لوایح شهرداری مورد بررسی قرار گرفت؛

ارائه خدمات در قالب من‌کارت و شناسه شهروندی در مشهد

مدیریت شهری شهرداری مشهد مقدس در نظر دارد پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز (سامانه‌های تجمیع خدمات من‌کارت و باشگاه شهروندی) نسبت به ارائه خدمات شهروندی از طریق من‌کارت و شناسه شهروندی اقدام نماید.
ارائه خدمات در قالب من‌کارت و شناسه شهروندی در مشهد

مدیر امور پارلمانی شهرداری مشهد از تجمیع و یکپارچه‌سازی خدمات شهروندی در قالب من‌کارت و از طریق شناسه شهروندی در مشهد مقدس خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمود شیر رفیع اردکانی با اشاره به برگزاری بیستمین جلسه کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد به اولین دستور کار این جلسه اشاره کرد و گفت: ارزش افزوده املاک ناشی از اجرای پروژه‌های شهری لایحه‌ای بود که از سوی معاونت اداری و مالی ارائه شده بود که پس از بررسی لازم از جانب اعضای کمیته بررسی و نمایندگان حوزه‌های مرتبط مقرر شد با توجه به ایرادهایی که داشت مورد بازنگری قرار گرفته و مجدد به مدیریت امور پالمانی ارائه شود.
وی دومین دستور کار جلسه کمیته بررسی لوایح را ارائه خدمات شهروندی مبتنی بر کارت عنوان کرد و افزود: این لایحه از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف یکپارچه‌سازی خدمات شهروندی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از من‌کارت ارائه شده بود.
مدیر امور پارلمانی شهرداری مشهد تصریح کرد: پس از بررسی لازم و همه‌جانبه کمیته مقرر شد سازمان یاد شده گزارش کلیه اقدامات انجام شده در این خصوص را تا فراهم شدن زمینه ارائه لایحه برای انعکاس به شورای اسلامی شهر به مدیریت امور پارلمانی ارسال کند.
در ادامه نماینده مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد نیز بیان کرد: هدف از لایحه ارزش افزوده املاک ناشی از اجرای پروژه‌های شهری بهبود منابع درآمدی پایدار شهرداری به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان و احداث پارک، ایجاد و توسعه معابر و سایر خدماتی که در چارچوب وظایف شهرداری است.
محمد حسین قاسمی افزود: در قالب این لایحه شهرداری مشهد مقدس در نظر دارد نسبت به وصول سهم شهروندان از ارزش افزوده ناشی از اجرای پروژه‌های شهری از مالکانی که ملک آنان در مجاورت و مشرفیت پروژه‌های یاد شده قرار دارد در چارچوب بند الف ماده 174 قانون برنامه پنجم توسعه از ابتدای سال 95 اقدام کند.
در ادامه این جلسه حمیدرضا سنجی، نماینده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارائه توضیحات در خصوص لایحه ارائه خدمات شهروندی در قالب من‌کارت پرداخت و افزود: به منظور جامعیت بخشیدن، انسجام بخشی و یکپارچه‌سازی خدمات شهروندی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، خدمات شهری، خدمات حمل و نقل، شهرسازی و ورزشی و …، ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی و خدمات‌رسانی مدیریت شهری شهرداری مشهد مقدس در نظر دارد پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز (سامانه‌های تجمیع خدمات من‌کارت و باشگاه شهروندی) نسبت به ارائه خدمات شهروندی از طریق من‌کارت و شناسه شهروندی اقدام نماید.
گفتنی است؛ جلسات کمیته بررسی لوایح شهرداری به صورت هفتگی توسط مدیریت امور پارلمانی شهرداری برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دو =

دکمه بازگشت به بالا