مشهد

ارائه خدمات رایگان پزشکی در طرح «جهادگران سلامت» مشهد

خبرگزاری فارس: ارائه خدمات رایگان پزشکی در طرح «جهادگران سلامت» مشهد

مدیر فرهنگسرای سلامت از برگزاری طرح جهادگران سلامت با هدف ارائه خدمات پزشکی به نقاط کم‌برخوردار شهر مشهد خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام‌ محمد فخر اکبری از خدمت رایگان پزشکان داوطلب به مردم مناطق محروم و مستضعف‌نشین در طرح جهادگران سلامت تا روز دهم خردادماه جاری خبر داد و گفت: طرح جهادگران سلامت از روز سه‌شنبه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه به مناسبت دهه مهدویت و روز جهانی مستضعفین به همت فرهنگسرای سلامت با مشارکت بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت، هلال‌ احمر مشهد، مرکز بهداشت شماره پنج مشهد در هفت پهنه حاشیه شهر مشهد آغاز شده است و تا دهم خردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ارائه خدمت رایگان به شهروندان کم‌برخوردار و حلقه وصل شدن بین افراد نیک‌اندیش و افراد نیازمند و ارتقاء سطح سلامت شهروندان از اهداف برگزاری این طرح است.

مدیر فرهنگسرای سلامت به بازه زمانی و مکان‌های اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: این طرح تا روز هشتم از اجرای آن یعنی هشتم خردادماه در مکان‌هایی از جمله شهرک شهید رجایی، شهرک شهید باهنر، شهرک طرق، خیابان پنجتن، بلوار میامی، جاده سیمان رسالت 58، اسماعیل‌آباد نرسیده به سرای فردوسی و میدان صادقیه اجرا شده است.

فخر اکبری افزود: این طرح تا روز دهم خردادماه جاری در مکان‌هایی از جمله در میدان صادقیه و شهرک شهید شوشتری نیز برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه این طرح قصد دارد خدمات مناسب پزشکی را در حوزه سلامت جسم و روح به شهروندان مناطق محروم حاشیه شهر، ارائه کند اذعان داشت: در این طرح بسیج ارائه خدمات رایگان پزشکی، مامایی، مشاوره سلامت و تغذیه، مشاوره خانواده و … انجام می‌شود.

مدیر فرهنگسرای سلامت با اشاره به اینکه به‌صورت میانگین در هشت روز اول اجرای طرح، روزانه بین 200 تا 250 شهروند به مساجد مشخص شده برای بهره‌مندی از طرح مراجعه کرده‌اند، افزود: این طرح در این مدت هشت روز در میدان صادقیه، بلوار صادقیه، صادقیه 11، شهید سلیمی 16، مجتمع مسکونی هدایت در حال برگزاری است و بیش از دو هزار نفر به مراکز مشخص مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 448 نفر به پزشک، 534 نفر به غربالگری، 322 نفر به مشاور سلامت و تغذیه، 85 نفر مشاوره فردی، 171 نفر مشاوره گروهی، مشاوره طب سنتی 28 نفر و 30 نفر به ماما مراجعه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =

دکمه بازگشت به بالا