خراسان

ارائه خدمات “لیزینگ خودرو” به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان‌رضوی‌

لیزینگ خودرو

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، سید نعمت عبدی ظهر امروز در نشست خبری صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: هدف از تشکیل صندوق ذخیره فرهنگیان ارتقاء معیشت و رفاه فرهنگیان و بازنشسته‌ها بوده است.

مسئول نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی ادامه داد: هر یک از فرهنگیان عضو موسسه که حداکثر پنج درصد حقوق و مزایای خود را به احتساب صندوق واریز کنند دولت موظف است همه ساله معادل مبلغ فوق را به حساب موسسه واریز کند.

وی با اشاره به این که دارایی‌ها و سرمایه‌های صندوق ذخیره در شرکت‌های تابعه صندوق که در بحث تولید و سرمایه‌گذاری هستند قرار دارد بیان کرد: ۲۴ شرکت وابسته به صندوق در ۶ حوزه کاری اعم از ملک و ساختمان، اقتصادی و رفاهی، صنایع آموزشی و آی تی، تجهیز مدارس، انرژی، صنعت و بورس و بانک و بیمه با صندوق همکاری می‌کنند.

عبدی با اعلام این‌که سود ناشی از شرکت‌های فوق متعلق به اعضاء صندوق است افزود: تعبیر ما از صندوق ذخیره فرهنگیان یک موسسه اقتصادی فرهنگی است. در هفته گذشته دو هزار و ۴۰۰ نفر از فرهنگیان که عضو صندوق ذخیره بودند و در تاریخ ۹۶/۷/۱ به افتخار بازنشستگی نائل شدند، سهم دو سوم خود را از صندوق دریافت کردند.

وی با بیان این که این سهم شامل حق عضویت، سهم دولت و سود ناشی از ماندگاری پول بود به حساب فرهنگیان واریز شد گفت: زمان پرداخت این سهم پس از بازنشستگی است.

مسئول نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی گفت: به منظور عملکرد بهتر در ساختار صندوق ذخیره استان هفت واحد شامل اطلاع رسانی، امور اعضاء، سرمایه‌گذاری، رفاهی، امور شرکت‌ها، ایده‌های برتر و حقوقی و ارزیابی ایجاد کردیم.

عبدی اظهار داشت: ۴٫۹ درصد دارایی بانک سرمایه متعلق به صندوق ذخیره است و کل سرمایه نقدینگی دفتر صندوق برابر با چهار هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان است.از سال ۷۴ تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق شدند که ۶۷۸ هزار نفر خارج و ۸۵۲ هزار نفر عضو صندوق مانده‌اند.

وی با بیان این که ۸۸ درصد از همکاران فرهنگی شاغل در کشور عضو صندوق هستند ادامه داد: صندوق ذخیره بابت حق موظفی دولت مبلغ ۹۷۷ میلیارد تومان طلبکار است.

وی عنوان کرد: مبلغ چهار هزار و ۷۴ میلیارد تومان در طول مدت ایجاد صندوق به عنوان سود اعطا کرده و معادل با ۶ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان سرمایه کلی صندوق است که از این مبلغ هزار و ۸۵۶  میلیارد به بازنشستگان داده و چهار هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان ثبت دفتری شده است.

عبدی یکی از مزیت‌های صندوق ذخیره را ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان دانست و در این مورد گفت: خدمات لیزینگ خودرو با امکان ثبت سند بعد از ۴۰ روز، خدمات بانکی و رفاهی از جمله امکانات ایجاد شده برای اعضاء صندوق است.با سرمایه‌گذاری ۵۴ میلیارد تومانی و همکاری شرکت اقتصادی و رفاهی در حوزه اسکان مکانی ساخته خواهد شد که بیش از ۸۰ درصد نیاز اسکان فرهنگیان را برآورده می‌کند.

عبدی با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد افزود: با این اقدام مدارس استان از چرخه خدمات اسکان و هتلینگ حذف می‌شوند. بیش از ۷۷ هزار نفر معادل با ۹۰ درصد از همکاران شاغل در استان به عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان درآمده‌اند.

مسئول نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی مشکلات اخیر صندوق ذخیره را ناشی از عدم اطلاع رسانی صحیح عنوان کرد اظهار داشت: در راستای اطلاع رسانی بهتر باشگاه نمایندگان اعضاء، سایت اطلاع رسانی و نشریه صندوق ذخیره استان راه‌اندازی شد.

عبدی در پاسخ به این سوال که روند مشارکت صندوق ذخیره در تجاری‌سازی محصولات هنرستان‌ها در چه وضعیتی قرار دارد بیان کرد: هم اکنون ۷۵۰ هنرستان در استان وجود دارد، اما با توجه به این که روند اجرای این پروژه نیاز به امکانات و نیروی انسانی ماهر دارد؛ تعداد انگشت شماری از هنرستان ها این امکان را دارند.

وی گفت: مجموعاً از حق عضویت فرهنگیان استان ماهانه یک میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که این مبلغ در سطح کشور معادل با ماهانه دو میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا