خراسان

ارائه خدمات و تحویل انشعابات تنها با تحویل پایان‌کار ساختمانی امکانپذیر است

استانداری خراسان رضوی

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی: ارائه خدمات و تحویل انشعابات فقط با ارائه پروانه و پایان کار ساختمانی مجاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن کوهی با تاکید بر اینکه سیاست‌های دولت حاکمیت قانون است؛ اظهار داشت: باید تولید کنندگان و متقاضیان در زمینه‌‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و اقامتی برای ساخت و ساز به متولیان مربوطه مراجعه و پروانه ساختمان اخذ کنند.

وی افزود: اخذ پروانه ساختمان سبب جلوگیری از پرداخت جرائم سنگین ناشی از ساخت و ساز فاقد پروانه ساختمانی در کمیسیون‌های مرتبط از جمله کمیسیون‌های ماده 99 و 100 قانون شهرداری‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: در زمان حاضر متولی صدور پروانه ساختمانی در کل پهنه استان، پنج  مرجع هستند و گفت: متولی صدور پروانه ساختمانی در خارج از حریم شهرها دفتر فنی استانداری و در داخل محدوده قانونی و حریم مصوب شهرها، شهرداری مربوطه و برای طرح هادی روستاها، دهیاریهای مربوطه می‌باشند.

وی تصریح کرد: برای داخل شهرک صنعتی مصوب دولتی، متولی شرکت شهرک‌های صنعتی بوده و در آخرین حالت در داخل محدوده قانونی و حریم شهر جدید بینالود بر اساس قانون شهرهای جدید متولی شرکت عمران شهر جدید بینالود است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی خاطر‌نشان کرد: موافقت‌های کتبی توسط ادارات و یا صدور جواز تأسیس برای تولید کنندگان توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و … هیچکدام حکم پروانه ساختمانی را ندارند و تولید کنندگان و متقاضیان مردمی به منظور جلوگیری از صدور حکم قلع بنا و یا جریمه، برای ساخت و سازهای آنان اخذ پروانه ساختمانی از مراجع پنجگانه فوق الزامی است.

کوهی گفت:  هر‌گونه واگذاری خدمات و انشعابات توسط دستگاه‌های خدمات رسان ( آب ، برق و گاز ) فقط با ارائه پروانه و پایان کار ساختمانی از مراجع پنج‌گانه فوق امکان پذیر است و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: موافقت‌هایی که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان برای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها صادر می شود، هیچکدام حکم پروانه ساختمانی نداشته و ساخت و ساز بر اساس این موافقت‌ها باعث ضرر و زیان فراوان مالکان می‌شود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: اطلاع‌رسانی کامل این دستگاه‌ها به مردم و متقاضیان جهت اخذ پروانه ساختمانی باید کامل و با صراحت صورت پذیرد تا از ضرر و زیان متقاضیان مردمی و تولید کنندگان جلوگیری شده و امکان سوء استفاده در مراجع اداری و قضائی فراهم نشود.

کوهی خاطر‌نشان کرد: دستگاه‌های متولی صدور پروانه ساختمانی هم لازم است فقط در چارچوب و محدوده قانونی خود عمل و از صدور مجوز و پروانه ساختمانی خارج از وظایف خود اجتناب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا