مشهد

ارتقای درجه علمی ۲۶۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پزشکی مشهد/ ۳۲ هزار متر کمبود فضای آموزشی داریم

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون دانشگاه پزشکی مشهد مقدس گفت: درجه علمی ۲۶۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پزشکی مشهد ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا دارابی عصر امروز در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه دانشگاه آموزش و تربیت نیروی انسانی است، اظهار داشت: وزارت بهداشت تنها وزارت‌خانه‌ای است که تولیدات خودش را خودش به‌کار می‌گیرد بنابراین باید سعی بیشتری در تربیت نیروی انسانی کند.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان با جان مردم ارتباط دارد و باید آموزش در آن اعتبار بیشتری داشته باشد بنابراین آموزش در وزارت بهداشت اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر وزارت خانه‌ها دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان موفق ترین و کاراترین وزارت دولت یازدهم است، گفت: گام چهارم طرح تحول سلامت، تحول و نوآوری در نظام آموزشی بود و خراسان بزرگ تحت عنوان کلان منطقه ۹ کشوری فعالیت خود را برای تمرکزگرایی و ماموریت‌گرایی در پیش گرفت.

دارابی ادامه داد: ۱۸ ماموریت مشترک به کل کلان منطقه‌های کشور سپرده شد که مرکز توسعه و تعالی دنداپزشکی، طب و هنر، طب تسکینی و غیره به کلان منطقه ۹ سپرده و فعالیت‌های خوبی در این راستا انجام شد.

وی با بیان اینکه در کارگروه بین المللی‌سازی اقدامات خوبی شده است، تصریح کرد: از کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، سوریه و لبنان دانشجوی خارجی داریم و۲۰ نفر دانشجوی تخصصی و فوق تخصصی خارجی را پذیرش کردیم.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: جذب اعضای هیئت علمی جوان و فعال در دستور کار قرار گرفته و در این دوره ۱۵۰ عضو هیئت علمی در فراخوان‌ها استخدام کرده و ۹۰ نفر بازنشست شده‌اند.

دارابی با اشاره اشتغال به کار ۷۵ نفر نیروی قراردادی در این دوره گفت: اعضای هیئت علمی ما در مجموع از ۸۲۵ نفر در ابتدای دولت یازدهم به ۸۵۸ نفر افزایش داشته که رشدی نسبتاَ مطلوب است.  در راستای توزیع مناسب اعضای هیئت علمی طبق استاندارد جدیدی که وزارت‌خانه ابلاغ کرده ۲۷۵ نفر نیروی دیگر احتیاح داریم که نیازمند توسعه فیزیکی و آموزشی است.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲۵۰ دانشجو داریم، تصریح کرد: ۸۵۸۰ دانشجو به طور اولیه در دانشگاه مشغول خدمت شدند، ۳۹۰ دانشجوی میهمان که با افزودن دانشجویان خارجی در مجموع ۹۲۵۰ دانشجو را شامل می‌شود‌. ۳۰ درصد دانشجویان ما در مقطع کارشناسی ارشد، پی‌اچ‌دی، دکترای تخصصی و غیره مشغول به تحصیل هستند که آمار استانداردی است اما آمار مطلوب ما بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است‌‌. 

وی خاطرنشان کرد: در ۴ سال گذشته ۲۶۰ نفر ارتقای درجه علمی داشته روند بسیار خوبی ایت به لحاظ کمی و کیفی بسیار خوبی داریم. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۳۲ هزار متر فضای آموزشی کمبود داریم، گفت: البته با ساخت دانشکده داروسازی تاحدی این کمبود جبران شد امیدواریم با تاسیس دانشکده‌های جدید در دولت دوازدهم نیز بهبود یابد. 

در ادامه حمیدرضا بهرامی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طرح تحول سلامت حرف اول و آخر را در حوزه بهداشت را می‌زند، اظهار داشت: نخستین فاز طرح تحول در بخش بهداشت از روستا شروع، مرحله دوم در حاشیه شهر، سپس شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر و در نهایت در بافت مرکزی شهری مشهد ادامه یافت. وقتی کار را شروع کردیم ۳۸ درصد در مناطق روستایی کسری پزشک داشتیم اما در نخستین مرحله با افزایش ۴۵۰ درصدی اعتبارات، امروز کسری پزشک ما در بخش روستا کمتر از ۴ درصد است. افزودن اقلام جدید واکسن و تعمیر و ترمیم خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده در روستاها است. 

بهرامی درباره فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه شهر مشهد گفت: نخستین دانشگاه بودیم که با وجود اینکه بیشترین جمعیت حاشیه شهر را داشتیم قبل از اینکه وزارتخانه دستورالعمل خاصی صادر کند ورود کردیم و اولین دانشگاه بودیم که تمام کردیم.   

وی با بیان اینکه ۴۱ مرکز جامع خدمات سلامت و۱۱۱ پایگاه سلامت از دیگر فعالیت‌های انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا اولین کلان شهری که طرح تحول سلامت را در کل شهر به اتمام رساند مشهد بود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از دیگر اقدامات انجام شده نرم افزار پرونده الکترونیک خانوار است که بومی است و تمام ارزیابی‌ها بالاترین رنک‌ها را دارد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا