خراسان

ارزش فیروزه نیشابور باید در جهان مطرح شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وجود فیروزه در نیشابور فرصت‌های مختلفی را با خود به همراه دارد، باید به ابعاد مختلف آن پرداخت؛ این گوهر گران‌بها را ابتدا در کشور و سپس در جهان باید معرفی کنیم، همایش «فیروزه: صنعت و فرهنگ» شروعی برای این اقدامات است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از کمیته خبری همایش «فیروزه: صنعت و فرهنگ» حمید گرمابی با بیان این مطلب عنوان کرد: منحصر به فرد بودن فیروزه نیشابور یکی از مباحثی است که باید در کشور و سپس در جهان مطرح گردد؛ باید روی بُعد گردشگری این سنگ نیز بیشتر کار شود؛ از این گوهر در زمینه‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد.
وی ادامه داد: این همایش بهانه و شروعی برای مطرح کردن مباحث علمی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و…  در حوزه فیروزه است؛ در کنار آن نمایشگاهی برپا خواهد شد که اگر کسی هنری در این زمینه دارد، قادر باشد در این فرصت مغتنم آن را به نمایش بگذارد.
گرمابی اظهار کرد: یکی از مهم ترین نکاتی که وجود دارد، نگاه علمی به موضوع فیروزه است؛ در این رابطه با دانشگاه نیشابور نیز صحبت‌هایی مطرح شده که رشته سنگ‌های قیمتی را در این دانشگاه داشته باشیم و پیگیری‌های آن نیز در حال انجام است؛ این رشته منحصر به فرد است و در ایران نیز کم تر به آن پرداخته شده؛ با ایجاد رشته، کارهای علمی و دانشگاهی نیز قطعا انجام خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: امیدوارم یک همایش خوب برگزار شود و در انتهای برنامه‌های آن نیز بتوانیم به صورت حدودی زمان برگزاری همایش بعدی را به شرکت‌کنندگان اعلام کنیم؛ جای این هست که سمینار بین‌المللی نیز در این زمینه داشته باشیم و در آینده این همایش را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا