روانشناسی

ارمغان تلخ اعتیاد به شبکه های اجتماعی برای نوجوانان

n00033691-b
به نقل از وبسایت Live Science محققان دانشگاه گلاسکو اسکاتلند طی آزمایشات اخیر خود به این نتیجه رسیده اند که استفاده شبانه روزی و بیش از حد کودکان و نوجوانان از شبکه های اجتماعی موجب ایجاد بیماری های روحی و روانی مانند شیزوفرنی، استرس و افسردگی در این گروه سنی می شود.
 

به گفته کلیلند وودز، مدیر این تیم تحقیقاتی، آزمایشات مذکور بر روی 467 نفر از کودکان و نوجوانان رده سنی 17-11 سال انجام شد که طی آن محققان به این نتیجه رسیدند که آن دسته از نوجوانانی که وقت بیش از حدی از روز خود را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی هستند بیشتر در معرض بیماری های روحی و روانی مانند شیزوفرنی و افسردگی قرار دارند.

این احتمال برای آن دسته از کاربرانی که در طول شب از این شبکه های استفاده می کنند بیشتر است. او می گوید: انسان در دوره نوجوانی و خردسالی بسیار بیشتر در معرض بیماری افسردگی قرار می گیرد و دلیل آن هم قرار داشتند نوجوان در دوره تکامل و شناخت محیطی سیستم عصبی از محیط بیرونی است.

همچنین ترشح هورمون های رشد در حالت عادی هم تا حدی موجب اختلال در سیستم روحی و عصبی نوجوانان می شود که این اختلال با استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی، استرس وارد شده از سوی آنها و همچنین اخلال در سیستم خواب مورد نیاز بدن به شدت افزایش می یابد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا