مشهد

از مسیر اصلی انقلاب فاصله گرفتیم / انتخابات فرصتی برای چرخش نیروها در جناح‌های مختلف است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه پس از انقلاب، کم‌کم قدرت به دهان ما مزه کرد و از راه اصلی منحرف شدیم و نتیجه آن این شد که در برخی موقعیت‌ها هرچه تلاش کردیم، به نتیجه نرسیدیم.

خبرگزاری فارس: از مسیر اصلی انقلاب فاصله گرفتیم / انتخابات فرصتی برای چرخش نیروها در جناح‌های مختلف است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد توکلی شامگاه چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جواهری مشهد برگزار شد با اشاره به وقایع صدر اسلام و انحراف مسیر اسلام از راه اصلی خود، اظهار کرد: آیا منحرف شدن مسلمانان که مسیر پاک حکومت اسلامی را از کوخ‌ها به کاخ‌ها رساندند به معنای نقص در بعثت بود؟

وی بابیان اینکه انحراف مسیر اسلام هیچ‌گاه دلیل بر مشکل داشتن اصل اسلام نیست، ادامه داد: انقلاب اسلامی به‌واقع انفجار نور بود، زیرا مردم را از شرایط بدی به شرایط خوب منتقل کرد، هرکجا ما ضربه‌ای می‌خوریم به دلیل رفتارهای خودمان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به استقامت مردم و رزمندگان جمهوری اسلامی در برابر تجاوز به کشور، عنوان کرد: پس از پایان جنگ، کنفرانسی در آمریکا برگزار شد که پشت پرده آن ضدانقلاب بود، هرکس پشت تریبون رفت با الفاظ به‌ظاهر علمی به جمهوری اسلامی توهین کرد، نوبت به استاد تاریخ ایرانی ساکن آمریکا رسید که گفت من با حکومت ملاها هیچ نسبتی ندارم اما به دلیل تبعیت از شرافت علمی خود می‌گویم «در 400 سال گذشته هر جنگی علیه ایران شکل گرفت، یک‌تکه از خاک کشورم جدا شد، تنها جنگی که یک وجب خاک کشور ما از دست نرفت، جنگی بود که این آخوندها اداره کردند».

وی اضافه کرد: متأسفانه پس از انقلاب، کم‌کم قدرت به ما مزه کرد و از راه اصلی منحرف شدیم، از راه دور شدیم و نتیجه آن این شد که در برخی موقعیت‌ها هرچه تلاش کردیم، به نتیجه نرسیدیم.

توکلی بابیان اینکه خطای امروز ما دلیل بر خطا بودن انقلاب نیست، تصریح کرد: ما کشوری ثروتمند هستیم اما مردم ما خوب زندگی نمی‌کنند، این خطای ماست؛ انقلاب درست بود، خوب پیش می‌رفت و امروز هم در بعضی جهات خوب پیش می‌رود که مهم‌ترین آن، نعمت امنیت است.

وی افزود: در اطراف کشور ما داعش به کشتار مردم می‌پردازد اما ما در امنیت زندگی می‌کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فعلی، عنوان کرد: امروز کار کشور به‌جایی رسیده که بعضی روشنفکرها از رضاشاه دفاع می‌کنند، رضاخانی که املاک او به‌قدری زیاد بود که برای آن یک سازمان اسناد تأسیس کرده بودند.

وی، انتخابات را فرصتی برای جابه‌جایی افراد در موقعیت‌ها دانست و گفت: انتخابات نیز همچون امنیت یک نعمت است، باید قدردان این نعمت‌ها باشیم، در واقع انتخابات یک فرصت برای جابه‌جایی نیروهاست که مردم بر آن اعمال اراده می‌کنند.

توکلی به روایتی از پیامبر در مورد اهمیت حضور افراد شایسته در اداره جامعه، خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند اگر دودسته از جامعه که امرا و علمای آن جامعه هستند در مسیر درست حرکت کنند، جامعه نیز در مسیر صحیح حرکت می‌کند اما اگر به دنبال حرکت‌های قومی، قبیله‌ای و جناح‌گرایی بروند، مردم هم در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی خطاب به حاضران، تأکید کرد: شما به هرکسی که صحیح می‌دانید رأی دهید و مجلسی بهتر از مجلسی که 30-40 نفر از نمایندگان فعلی‌اش رد صلاحیت می‌شوند، تشکیل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا