مشهد

از مشهد به ۴۸۶ مقصد امکان سفر جاده‌ای وجود دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از مشهد به ۴۸۶ مقصد امکان سفر جاده‌ای وجود دارد.

ابراهیم نصری در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: این تعداد مقصد، بدون احتساب مقاصد بین‌راهی است، به دلیل اینکه مشهد شهر زیارتی به‌شمار می‌رود از این شهر به کلیه مراکز استان و بسیاری از شهرستان‌های کشور امکان سفر جاده‌ای وجود دارد.

وی یادآور شد: این مقاصد بیشتر شهرهای شرقی را تشکیل می‌دهند و امکان سفر به شهرهای غربی کشور مانند ارومیه، سنندج و … محدودتر است، همچنین در ایام غیرپیک در رابطه با مقاصد بین راهی، هزینه مقصد بین‌راهی و نه کل مسیر از مسافران گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در نوسازی ناوگان هیچ‌گونه محدودیتی برای دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نداریم، افزود: باتوجه به اینکه با مازاد و فرسودگی ناوگان مواجه هستیم، سیاست ما نوسازی ناوگان بالای ۳۵ سال و نه توسعه ناوگان است. در همین راستا به دارندگان ناوگان اتوبوسی تسهیلات مالی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، با کارمزد ۱۰ درصد که مهلت بازپرداخت پنج ساله دارد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: به دارندگان ناوگان مینی‌بوس تسهیلات تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۶ درصد و مهلت بازپرداخت پنج ساله و رانندگان سواری جیلی که در جاده‌ها تردد می‌کنند تسهیلات تا سقف ۴۵ میلیون تومان، کارمزد ۶ درصد و با مهلت بازپرداخت ۴ ساله داده می‌شود.

نصری درخصوص آموزش‌هایی که به رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای داده می‌شود، گفت: هشت نوع آموزش به رانندگان در ۲۷۴ هزار ساعت سال گذشته داده شد، که این آموزش‌ها در حوزه ایمنی، بهداشت و… بوده است. می‌توان میزان نارضایتی‌ها در این بخش را با فرودگاه مقایسه کرد که البته خیلی کمتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته کارت هوشمند ۲۸۶ راننده به مدت سه ماه توقیف شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال در یک اتوبوس ۲۷ مسافر با ۲۷ سلیقه وجود دارد، یکی از مسافران علاقمند به دیدن فیلم و دیگری چنین تمایلی ندارد بنابراین رانندگان حمل و نقل جاده‌ای با اختلافاتی این‌چنینی مواجه هستتند اما در صورتی که به مسافران توهین شود، مسافر در مقصدی که مقرر بوده پیاده نشود و اجحاف در حق مسافران در رابطه با هزینه سفر صورت گیرد با رانندگان برخورد جدی می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا