ورزش

استرس صدر جدول یقه پرسپولیس را گرفت/ رحمتی می‌تواند در بهترین تیم‌های اروپایی بازی کند

مدافع استقلال می‌گوید: پرسپولیسی‌ها وقتی به صدر رسیدند فقط یک هفته طول کشید تا متوجه شوند مدعی بودن چه استرسی دارد.
استرس صدر جدول یقه پرسپولیس را گرفت/ رحمتی می‌تواند در بهترین تیم‌های اروپایی بازی کند

 مشرق – هرایر مگویان یکی از ارکان اصلی موفقیت استقلالی‌ها در فاز دفاعی است. این مدافع ارمنستانی در تقابل با سایپا هم یکی از بهترین‌های تیم پرویز مظلومی بود.

هرایر که بالاخره در هفته28 فصل کارت زرد سومش را گرفت، دیدار حساس آبی‌ها برابر تراکتورسازان را از دست داد. با این حال استقلالی کم‌حاشیه‌ این فصل آبی‌ها می‌گوید امیدوار است فصل را با کسب دو جام در فوتبال ایران به پایان برساند.

مگویان در گفت‌وگو با مشرق از فوق‌ستاره آبی‌ها در دروازه تعریف می‌کند و از آینده‌اش نیز می‌گوید که هنوز مشخص نیست در کدام تیم و کدام لیگ دنبال خواهد شد.

* استقلال سایپا را برد و پرسپولیس به نفت باخت تا شما دوباره به صدر جدول برگردید.

فوتبال همین است. در داربی که شکست خوردیم خیلی‌ها فکر کردند اینجا آخر خط است اما می‌دانستیم که هنوز چهار فینال پیش‌روی ماست.

* دو فینال را با موفقیت پشت‌سر گذاشتید.

فولاد و سایپا را بردیم اما باور کنید اتفاق خاصی نیفتاده است. تا زمانی که هر دو دیدار باقی‌مانده برابر تراکتورسازی و صبا را با موفقیت پشت‌سر نگذاشته‌ایم، فرصت‌ شادی کردن نداریم.

* تو هم با اخطاری که گرفتی فینال سوم را از دست دادی.

خیلی ناراحتم. در جریان بازی اصلا حواسم به سه‌اخطاره شدنم نبود. روی آن صحنه فقط خواستم توپ را بگیرم که بازیکن حریف زودتر ضربه زد بعد شانه‌های‌مان با هم برخورد کرد که تعادل او بهم خورد. من در کل فصل دو اخطار گرفته بودم. یک مرتبه اوایل رقابت‌ها(هفته سوم برابر ذوب‌آهن) و دفعه دوم روز آخر نیم‌فصل(برابر صبا). به نظرم دریافت سه کارت زرد طی 28هفته برای یک مدافع طبیعی است.

* سیدمهدی رحمتی در دقیقه آخر بازی یک سیو فوق‌العاده داشت. بعد از آن به او چه گفتی؟

تشکر کردم. واکنش رحمتی فوق‌العاده بود. باور کنید این عکس‌العمل‌ها را باید در بازی‌های بزرگ اروپا از گلرهای«خاص» دید. رحمتی فرصت گام عقب برداشتن هم نداشت، با این حال توپ را دفع کرد و خودش به تیر دروازه خورد. حضور یک دروازه‌بان آماده پشت سر مدافعان باعث می‌شود آنها با خیال راحت‌تری بازی کنند و ما این شرایط را در استقلال داریم. باور کنید رحمتی می‌تواند در تیم‌های خوب اروپایی بازی کند و خیلی واضح است که کیفیت فنی‌اش ویژه است.

* هواداران استقلال هنوز باورشان نمی‌شود به این زودی‌ صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفته‌اید.

بگذارید نکته‌ای را برایتان بازگو کنم. ما تا دو هفته پیش مدعی همیشگی حضور در صدر جدول بودیم. هفته‌ها هم تیم اول بازی‌ها بودیم. باور کنید در صدر بودن استرس ایجاد می‌کند. پرسپولیسی‌ها که از پایین جدول بالا آمدند هیچ‌وقت تحت فشار نبودند چون هواداران‌شان راضی بودند که تیم آرام‌آرام بالا بیاید. اما وقتی به صدر رسیدند فقط یک هفته طول کشید تا متوجه شوند مدعی بودن چه استرسی دارد و همین استرس یک‌هفته‌ای یقه‌شان را گرفت.

* مقابل تراکتورسازی نیستی. تیم امیر قلعه‌نویی را چطور می‌بینی؟

آنها تیم خوبی دارند. اصلا در شرایط فعلی جدول تیم‌های قوی و ضعیف معنی ندارد. همه تیم‌ها انگیزه دارند. ما برای هواداران‌مان بازی می‌کنیم. اینکه در این بازی نیستم ناراحتم می‌کند اما مطمئن هستم تمام بازیکنان تیم می‌دانند چه شرایطی را پیش‌رو داریم و باید در فینال سوم سه امتیاز بگیریم. می‌خواهم یک نکته‌ای را اینجا بگویم.

استرس صدر جدول یقه پرسپولیس را گرفت/ رحمتی می‌تواند در بهترین تیم‌های اروپایی بازی کند

* بفرمایید.

فصل قبل می‌دانستم به چه تیم بزرگی می‌آیم. اما هرچه زمان گذشت بیشتر متوجه شدم هواداران استقلال چه شرایطی دارند. وقتی آمدم دیدم این مردم با استقلال زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند. وقتی نتیجه نمی‌گیریم تا صبح نمی‌خوابند وقتی هم پیروزی می‌شویم انگار دنیا را به آنها داده‌ای. این حس لذتبخش است که بتوانی شادشان کنی.

* فصل بعد در استقلال می‌مانی؟

قرارداد من پنج روز پس از برگزاری فینال جام‌حذفی با استقلال به پایان می‌رسد. در حال حاضر هیچ فکری در مورد تمدید قراردادم ندارم. باید زمان بگذرد تا بتوانیم در هر دو جام‌حذفی و لیگ قهرمان شویم.

* پیشنهاد تمدید قرارداد نداشتی؟

چرا اما بازیکن حرفه‌ای باید در زمان مناسب به قراردادش فکر کند تا تصمیم درست را بگیرد. من در نیم‌فصل هم پیشنهاداتی داشتم. هم از خارج از ایران هم از تیم‌های داخلی. اما هرگز به خودم اجازه ندادم به آنها فکر کنم چون با استقلال قرارداد داشتم. حالا هم فقط تمرکزم روی بازی‌های باقی‌مانده است. من تازه‌ از راه نرسیده‌ام که دچار اشتباه شوم و تحت تاثیر برخی مسایل قرار بگیرم. پس خیلی مطمئن می‌گویم فکرم درگیر مسایلی مثل تمدید قرارداد و دنبال تیم گشتن نیست. من تا روزی که قرارداد دارم نه به پیشنهادهای دیگر توجه خواهم داشت و نه دنبال تمدید قرارداد با استقلال خواهم بود. دوباره می‌گویم ما باید قهرمان دو جام شویم و این شانس را داریم.

* در فینال جام‌حذفی با ذوب‌آهن روبه‌رو می‌شوید؛ تیمی که دیگر در لیگ‌برتر شانس قهرمانی ندارد.

بله این انگیزه ذوب‌آهن را در فینال جام‌حذفی بیشتر می‌کند. اما باور کنید انگیزه‌های استقلال هم کمتر نیست. ما می‌توانیم یک فصل رویایی را با کسب دو جام پشت‌سر بگذاریم به شرطی که خودمان بخواهیم و سه بازی باقی‌مانده در لیگ و جام‌حذفی را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم.

استرس صدر جدول یقه پرسپولیس را گرفت/ رحمتی می‌تواند در بهترین تیم‌های اروپایی بازی کند

* در میان خارجی‌های استقلال شرایط تو بهتر از سایرین است.

بگذارید میان بازیکنان فرقی قائل نشویم. عادل شیحی بازیکن تاثیرگذاری است که تازه به جمع ما اضافه شده و اتفاقا هافبک باهوشی است. عادل می‌تواند در سه بازی آخر کمک خوبی برای‌مان باشد. پروپئیچ هم در بهترین زمان ممکن نشان داد توانایی‌های زیادی دارد. پرو که به بازی آمد برای مدافعان سایپا دردسر درست کرد. او هم با هوشیاری و جاگیری مناسب گل زد و هم در سایر دقایق اندکی که بود روی توپ‌های ارسالی اول تاثیرگذاری خوبی داشت.

* با این حساب در شرایط فعلی هیچ‌گونه نگرانی نداری و فقط انتظار گرفتن دو جام را در این فصل فوتبال ایران می‌کشی.

(باخنده) بله همین‌طور است. باید دل هواداران‌مان را شاید کنیم. آنها لیاقت این شادی را دارند. البته یک موضوعی به نظرم رسید که باید مطرح کنم.

* بفرمایید.

با جابه‌جا شدن زمان فینال جام‌حذفی من دچار مشکل می‌شوم. یعنی همان زمان باید به اردوی تیم‌ملی ارمنستان اضافه شوم. این موضوع را به مسوولان باشگاه منتقل می‌کنم تا مکاتبات لازم را با فدراسیون فوتبال ارمنستان انجام دهند. من از نظر قوانین باید به تیم‌ملی کشورم اضافه شوم، به همین دلیل استقلال باید با فدراسیون فوتبال ارمنستان به توافق برسد.

* و پرسش آخر؛ کدام تیم قهرمان لیگ‌برتر می‌شود؟

دیدید که فوتبال دو رو دارد و نمی‌توان نتایج آن را پیش‌بینی کرد. سه تیم بالای جدول با امتیاز مشابه شانس قهرمانی دارند اما طبیعی است که آرزو کنم قهرمان این فصل استقلال تهران باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا