خراسان

اصناف برای طرح رجیستری لحظه‌شماری می‌کنند

موبایل - رجیستری

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد مقدس گفت: اصناف مرتبط با تلفن همراه مشهد مقدس و خراسان رضوی برای آغاز طرح رجیستری لحظه شماری می‌کنند.

افشین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: اجرایی شدن طرح رجیستری به دست اپراتورهای تلفن همراه است که برای آن در حال تشکیل زیرساخت بوده و اقدامات در حال اجرایی شدن هستند.

وی ادامه داد: با این حال بعید است که این اتفاق پیش از 2 ماه آینده به مرحله اجرا درآید در واقع دولت باید برای از بین بردن قاچاق در حوزه گوشی تلفن همراه انحصار را از بین برده و برای بازار تأمین کالا کند.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد مقدس بیان کرد: هم اکنون واردات گوشی تلفن همراه در انحصار چند شرکت محدود است که با استفاده از لابی خود توانسته‌اند این امتیاز را بگیرند و طبیعی است که نمی‌توانند برای بازاری که سالانه 12 میلیون گوشی تلفن همراه مصرف دارد تأمین کاالا داشته باشند.

اکبری تصریح کرد: در این وضعیت و با توجه به نیاز روزافزون بازار قاچاق به وجود آمده و از آن نیز نمی‌توان پیشگیری کرد برای بهبود این حوزه باید واردات گوشی تلفن همراه را برای همه افراد آزاد کرد تا بتوانند در این حوزه اقدامات مناسب را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 18 درصد از مصرف گوشی تلفن همراه یعنی در حدود 2 میلیون و 160 هزار دستگاه در خراسان رضوی است و تنها برای همین استان بیش از این تعداد شرکت واردکننده نیاز است.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد مقدس با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت گوشی تلفن همراه پس از اجرای طرح رجیستری، بیان کرد: برای کنترل این موضوع بهترین روش این است که به جای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واردکننده آن را از مصرف کننده دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =

دکمه بازگشت به بالا