مشهد

اعتبارات لازم برای رسیدگی به ورزشگاه تختی وجود ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اعتبارات لازم برای رسیدگی به ورزشگاه تختی وجود ندارد.
خبرگزاری فارس: اعتبارات لازم برای رسیدگی به ورزشگاه تختی وجود ندارد

 

کوروش صبوریان عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تربیت بدنی در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شعار هفته تربیت بدنی «ورزش، سلامتی، پویایی و معنویت» است و امیدواریم این هفته بهانه خوبی باشد تا مردم بیشتر به فکر ورزش و سلامتی خود باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن گلایه از امکانات ورزشی موجود در سطح استان تاکید کرد: این امکانات به هیچ عنوان پاسخگوی جمعیت مشتاق به ورزش در سطح استان نیست.

وی افزود: بزرگترین سالن ورزشی استان سالن بهشتی است که تنها 2 هزار و 500 نفر گنجایش دارد، در حالی که استانی با این جمعیت دست کم باید یک مجموعه 6 هزار نفری در اختیار داشته باشد و امیدوارم بتوانیم با جذب اعتبارات لازم گسترش امکانات ورزشی در سطح استان را دنبال کنیم تا در آینده بتوانیم میزبانی رقابت‌های کشورهای اسلامی را از آن خود کنیم.

صبوریان در ارتباط با وضعیت هندبال استان نیز خاطرنشان کرد: وضعیت هندبال استان پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید، بسیاری از مسائل را نمی‌توان در این رابطه عنوان کرد اما در همین حد بدانید که انحلال تیم ثامن‌الحجج هیچ ارتباطی به ورزش استان نداشته است و مسائل فنی هیئت هندبال استان را باید از رئیس فدراسیون این رشته ورزشی جویا شد چرا که معرفی سرپرست این هیئت به هیچ عنوان بدون هماهنگی با وی انجام نمی‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ارتباط با وضعیت ورزشکاران المپیکی استان خراسان رضوی در رقابت‌های المپیک تابستانی 2016 ریودوژانیرو برزیل نیز گفت: امیدوارم ورزشکاران شایسته‌ای در المپیک داشته باشیم و آقایان تفتیان، محجوب، دانشور و حتی حامد آفاق در تیم ملی بسکتبال از امیدهای ما برای حضور شایسته در رقابت‌های المپیک هستند و در این راستا تمام تلاش خود را برای پیشرفت نمایندگان احتمالی استان در المپیک انجام می‌دهیم.

وی در ارتباط با هیئت‌هایی که فعلا وضعیت مشخصی ندارند و با سرپرست اداره می‌شوند، نیز گفت: فعلا هیئت‌های اسکواش، تیر و کمان، بیماران خاص، کبدی، سه گانه، قایقرانی، کوهنوردی، هاکی، هندبال و وزنه‌برداری دارای چنین شرایطی هستند که البته تمامی این موارد علت‌های خاص خودش را دارد و ما سعی بر این داریم که هر چه زودتر با همکاری فدراسیون‌ها تکلیف این رشته‌ها را مشخص کنیم.

صبوریان در ارتباط با اختلافات به وجود آمده در میزبانی رقابت‌های فوتبال مقدماتی جوانان آسیا نیز خاطرنشان کرد: هیچ میزبانی نباید بدون هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان صورت گیرد و در این ارتباط تنها یک مورد خاص پیش آمد که آن هم بدون هماهنگی ما بود و با توجه به شرایط خاصی که استادیوم ثامن داشت، چنین مشکلاتی رخ داد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: استادیوم ثامن شرایط خاصی دارد چرا که ما امسال دو تیم لیگ برتری داریم و باید حداکثر محافظت را از این استادیوم انجام دهیم و همانطور که مشاهده کردید سه بازی دیگر که با هماهنگی ما برگزار شد همگی بدون مشکل بودند اما کسی این سه بازی خوب را نمی‌بیند و همه صرفا روی آن یک بازی خاص انگشت می‌گذارند.

صبوریان یادآور شد:  کفاشیان شخصا از من بابت میزبانی خوبی که در این رقابت‌ها انجام دادیم، تشکر کرد.

وی در ارتباط با عملکرد خود در اداره‌کل ورزش و جوانان نیز تصریح کرد: نمره من و تمامی افراد زیر مجموعه 18 به بالا است، همگی نمره قبولی می‌گیرند چرا که من از نزدیک شاهد عملکرد صادقانه و تلاش‌های زیاد آنان هستم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی وضعیت ورزشگاه تختی را مساعد ندانست و خاطرنشان کرد: ما هیچ اعتباری برای بازسازی و یا تعمیر این ورزشگاه نداریم و برای تعمیر و نگهداری تختی به ما 150 میلیون اعتبار داده‌اند، اما با این اعتبار نمی‌توان کاری انجام داد.

صبوریان اظهار کرد: ما از لحاظ سرانه ورزشی در استان به شدت مشکل داریم، مشکلات سخت افزاری ما فراتر از این حرف‌هاست و سرانه ورزشی در مشهد تنها 0.37 متر مربع است که عدد فوق‌العاده پایینی محسوب می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 1 =

دکمه بازگشت به بالا